رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طبق آخرین نتایج سرشماری از سوی محیط بانان این اداره هم اکنون ۱۵۳ راس آهو در اپارک حیات وحش این جزیره زندگی می کنند.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 10 October 2021

 

مریم محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه برنامه سرشماری آهوان در پارک حیات وحش کیش به صورت مستمر اجرا می شود اظهار داشت: آخرین برنامه سرشماری در ۱۴ مهر انجام و وضعیت آهوان به لحاظ تعداد نر و ماده، تعیین پویا بودن جمعیت، بررسی وضعیت جمعیت مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این سرشماری تعداد آهوان سرشماری شده در این پارک به ۱۵۳ راس رسید اما پیش بینی می شود هم اکنون ۹۵۰ راس آهو در سطح کیش (داخل پارک حیات وحش و سایر نقاط جزیره) زندگی کنند.

محمدی افزود: در اجرای این سرشماری طبق بررسی‌های صورت گرفته در حال حاضر مهم‌ترین معضل شناسایی شده، وجود سگ های ولگرد و امکان ورود آنها به محدوده پارک حیات وحش کیش اعلام شده است.

وی از کیشوندان خصوصا ساکنین شهرک کارگاهی درخواست کرد: برای کمک به مدیریت بهینه حیات وحش، از رها سازی سگ‌های خود با جدیت ممانعت به عمل آورده و جهت پیشگیری از ازدیاد جمعیت آنها ، نسبت به عقیم سازی سگهای نگهبان اقدام کنند.

پارک حیات وحش کیش (پارک آهوان) با مساحت ۲۰۰ هکتار در قسمت مرکزی و در جنوب فرودگاه کیش واقع شده که به دلیل داشتن پوشش گیاهی مناسب از ترکیب درختان، درختچه ها و بوته های بومی خودرو فنس کشی و مورد حفاظت قرار گرفته است.

این محدوده با شرایط طبیعی مناسب و با وجود سه ابشخور ساخته شده در آن، زیستگاه ارزشمندی برای آهوان جزیره است.

در سال ۱۳۶۳ تعداد ۳۰ راس آهو برای حمایت از تکثیر آهوی ایرانی و افزودن جذابیت های جزیره توسط سازمان حفاظت محیط زیست از جزیره خارک به کیش منتقل شد و اکنون این جانواران در بیشتر مناطق جزیره به صورت گله های پراکنده دیده می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار