مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: پیگیری سهم آفرینی این جزیره در جام جهانی ۲۰۲۰ قطر تداوم دارد و در این خصوص از سفیر قطر برای بازدید و ارزیابی وضعیت موجود زیرساخت های ورزشی و گردشگری دعوت به عمل آمده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 31 October 2021

 

عزیز الله فرضی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پاییز سال آینده قطر میزبان مسابقات جام جهانی فوتبال است با توجه به نزدیکی کیش به این کشور استفاده از این فرصت از بهمن ماه سال گذشته در دستور کار این موسسه به نمایندگی از سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته است.

وی یادآور شد: جزیره کیش با داشتن شرایط آب و هوایی مشابه با کشور قطر ، بدون ویزا بودن جزیره جهت حضور تیم ها و ورزشکاران خارجی، داشتن زیرساختهای مناسب فرودگاهی به لحاظ خطوط پروازی، لجستیک بندری، امکانات ورزشی، گردشگری، سیاحتی، اقامتی، درمانی، تجاری و تفریحی قابلیت سهم افرینی در این رویداد جهانی را دارد.

فرضی پور گفت: آداب و سنن شهرهای مختلف، فرهنگ های گوناگون، زبان و گویش های مختلف در کیش دیگر مزیت هایی است که می تواند از موقعیت پیش آمده جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در جهت توریسم ورزشی در این جزیره استفاده کرد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل موسسه ورزش و تفریحات سالم  پیگیری هایی را از طریق وزارت امور خارجه و سفارت ایران در کشور قطر انجام داده و آمادگی لازم ایجاد شده  تا با دعوت از سفیر کشور قطر در تهران به جزیره کیش، ظرفیت ها، قابلیت ها و زیرساخت ها  را مورد ارزیابی قرار داده و با همکاری مسئولان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی جزیره دبرای میزبانی از هواداران و ایجاد تعاملات سازنده برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

پیگیری سهم آفرینی کیش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تداوم دارد

توسعه ورزش همگانی در دستور کار بخش ورزش کیش است

مدیر عامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: هم اکنون این موسسه ورزش همگانی را به عنوان ورزشی کم هزینه اما پرفایده و پرکاربرد در کلیه مکان‌های تفریحی، ورزشی، پارک‌ها، ورزشگاه‌ها، ایستگاه‌های ورزشی و  سواحل دریا ورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش نیز تسهیلات ویژه وورزشی و تفریحی را برای کیشوندان در راستای ایجاد نشاط، شادابی، پویایی، ارتقاء سلامت و جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی تخصیص داده تا بتوانیم به سهم خود و تحقق شعار " کیش برای همه" و "کیش شهر ایده¬آل " جامه عمل پوشانده شود.

فرضی پور گفت: در حوزه ورزش بانوان نیز با ایجاد کارگروه های تخصصی برای برنامه ریزی و تحقق اهداف معین شده، با رویکرد نشاط و افزایش روحیه در میان سالمندان و پیشکسوتان، ایجاد سایت ورزش های ساحلی و راه اندازی هیات ورزش های روستایی و بومی محلی از دیگر رویکردهای این موسهه در سال جاری است.

راه اندازی پایگاه استعداد یابی ورزشی

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: همچنین در سال جاری ایجاد پایگاه آموزش و استعداد یابی ورزشی، انعقاد تفاهم نامه با پردیس دانشگاه تهران جهت استفاده از اساتید حوزه ورزش و تربیت بدنی، ایجاد موزه ورزش ویژه نمایش افتخارات ورزشکاران، تیمهای ورزشی و پیشکسوتان و ایجاد کتابخانه علوم ورزشی از دیگر رویکردهایی بوده که امسال محقق شده است.

وی گفت: ایجاد یک خوابگاه ۲۰ تخته، ۲ مهمانسرای مناسب ورزشی جهت استفاده در میزبانی های ورزشی، پایگاه تخصصی وزنه برداری و رشته وزنه برداری،  تخصصی غواصی، پایگاه تخصصی ورزش های بادبانی و غیر موتوری (کایت بردینگ، وینسرفینگ، کایاک، کانو، تورینگ، پدلبرد، پدالبرد) و خوابگاه مربیان و ناجیان غریق موسسه از دیگر رویکردهای محقق شده این موسسه در راستای توسعه زیرساخت ها است.

پیگیری سهم آفرینی کیش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تداوم دارد

کیش میزبان ۶ رویداد ورزشی ملی و بین المللی بود

وی با اشاره به اینکه به واسطه وجود زیرساخت های مختلف میزبانی از دیگر رویکردهای این موسسه است افزود: در این راستا امسال ۶ رویداد ملی و بین المللی از جمله مسابقات انتخابی فوتبال ناشنوایان اسیا اقیانوسیه و ۴۲ اردوی تیم ملی ورزش های مختلف میزبانی شده است.

فرضی پور گفت: دیگر میزبانی های انجام شده در این جزیره شامل از اردوی تیم ملی فوتبال، تور جهانی زیر ۱۸ سال تنیس دختران و پسران، مسابقات فوتبال نابینایان بین ایران و روسیه، مسابقات قهرمانی کشور و مسابقات کشوری اسکواش (جام یاسی،   تنیس جام حذفی بانوان کشور، تنیس جام حذفی آقایان کشور، تنیس ساحلی قهرمانی کشور آقایان، مسابقه کراس فیت قهرمانی کشور و مسابقه قهرمانی و انتخابی پرورش است

۱۹ دوره آموزشی برگزار شد

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش یاد آور شد: در راستای توسعه فعالیت های ورزشی برگزاری دوره های اموزشی طبق معمول در دستور کار این موسسه بوده که در این راستا ۱۹ دوره آموزشی برگزار شده است.

وی گفت: ابداع و برگزاری اولین دوره مسابقات پاراسلینگ جهان در کیش، ابداع و راه اندازی ارائه خدمات پاراسلینگ در شب ، راه اندازی تفریحات جدید دریایی رینگو و فلای فیش، سیباب و کاتاماران از  دیگر خدمات این موسسه است.

۲۱ تیم ورزشی به مسابقات اعزام شدند

وی یادآور شد: اعزام تیم های ورزشی به مسابقات از دیگر اقدامات حمایتی این موسسه است که در این راستا ۲۱ اعزام تیم ورزشی و ورزشکاران به مسابقات و اردوهای تیم های ملی اعزام شده اند که در نتیجه آن ۹۸ مدال در رقابت های مختلف ورزشی کسب شده است.

فرضی پور گفت: برگزاری ۹۵ مورد مسابقات داخلی در سطح جزیره، ثبت رکورد دو ۱۰۰ کیلومتر در جزیره کیش، ثبت دو ماراتن، برگزاری مسابات هفته تربیت بدنی و هفته وحدت از  دیگر اقدامات این موسسه است.

تغییر ساختار ورزش کیش

وی افزود: نظر به تغییر ساختار جدید مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش و قرار گرفتن در زیر مجموعه شرکت عمران آب و خدمات ، انتظار می می رود با حمایت های سازنده هیات مدیریت و مدیرعامل این شرکت در  توسعه ورزش کیش قدم های خوبی برداشته شود.

فرضی پور یادآور شد: با توجه به سرمایه گذاری های کلان کشورهای حوزه خلیج فارس در ساختارهای ورزشی  ، کیش  برای تبدیل شدن به قطب ورزش کشور و منطقه نیازمند هماهنگی و تعامل ارکان کشور اعم از قانونگذاری و اجرایی در حمایت از سازمان منطقه ازاد است.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و ۴ برابر میزان جهانی است‌.

هم اکنون ۴۰ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است؛ در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار