مسابقات شنای آب های آزاد به میزبانی جزیره کیش با ۸۶ نفر شرکت کننده از نقاط مختلف کشور در جزیره کیش آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ 10 November 2021

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، صبح چهار شنبه ۱۹ آبان، جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در مراسم آغاز مسابقات شنای آب های آزاد با حمایت مالی مجموعه تجاری و تفریحی میکامال و به میزبانی جزیره، سطح برگزاری این مسابقات را مثبت ارزیابی کرد و گفت: جزیره کیش به عنوان پیشران برگزاری مسابقات ورزشی متنوع در سطوح مختلف می تواند به عنوان پایلوت ورزشی در سطح کشور مطرح شود.

آهنگران زیرساخت های ورزشی و ظرفیت های این منطقه را برای برگزاری مسابقات در رشته های مختلف ورزشی، به عنوان یک الگو در سطح کشور معرفی کرد و اظهار داشت: جزیره کیش علاوه بر مقصد گردشگری تمام مردم از نقاط مختلف کشور می تواند به عنوان پایگاه ملی در رشته های مختلف ورزشی شود.

وی اهتمام ویژه به زیر ساخت های رفاهی، گردشگری و ورزشی را از ظرفیت های بارز این منطقه عنوان کرد و گفت: برای ارتقاء مسابقات ورزشی کیفیت در اولویت کار سازمان منطقه آزاد کیش است.

عزیزاله فرضی پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش با بیان این که برگزار این مسابقات با حضور ۸۶ نفر شرکت کننده از اقصی نقاط کشور به مناسبت بزرگداشت ۲۰ آبان روز کیش در جزیره عملیاتی شده است، افزود: مسابقات در سه رده سنی ۱۲تا۱۴سال در مسافت یک کیلومتر– ۱۴تا ۲۰ سال درمسافت ۵ کیلومتر و بالای ۲۰ سال در مساف ۳ کیلومتر در حال برگزار است.

رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش خاطر نشان کرد: مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال توسط مجموعه تجاری و تفریحی میکامال به عنوان حامی مالی این رویداد در نظر گرفته شده که به نفرات برتر این مسابقات که شامل ۲۰ نفر از مقام نخست تا دهم هر رده و به سه نفر در رده ۱۲تا۱۴ سال جایزه اهداء می شود.

فرضی پور در خصوص این که مسابقات پس از دو سال از همه گیری بیماری کرونا نخستین مسابقات شنای آب های آزاد ایران به میزبانی کیش برگزار می شود، گفت: رئیس فدراسیون شنا و شیرجه واترپلو و هیئت رئیسه فدارسیون شنا در جزیره کیش حضور دارند.

وی بیان داشت: با توجه به آئین نامه ای که توسط فدراسیون تنظیم شده بود و به استان های کشور ارسال شد برای هر استانی سهمیه۷ نفری تعیین شده بود و متقاضای شرکت کننده در این مسابقات هم زیاد بود ولی بر اساس آئین نامه ابلاغ شده بیشتر از ظرفیت تعیین شده امکان پذیرش وجود نداشت.

عزیزاله فرضی پور ادامه داد: هم اکنون بهترین شناگرای کشور در این مسابقات حضور دارند و امیدواریم در اسفند ماه بتوانیم مسابقات دیگری را با نفرات بیشتر و با مشارکت حداکثری برگزار کنیم.

به گفته فرضی پور این مسابقات با همکاری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و هیئت شنای کیش، مرکز ورزش و تفریحات سالم و با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و اسپانسری مجموعه تجاری و تفریحی میکامال کیش برگزار شده است.

وی اظهار داشت: در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی هایی که با فدراسیون شنا انجام شده مطابق آن؛ فدراسیون شنا و فدراسیون جهانی میزبانی مسابقات شنای آب های آزاد جهان را در کیش برگزار خواهیم کرد.

عزیزاله فرضی پور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تا کنون مسابقات بین المللی شنا را در ایران نداشتیم و برای نخستین بار دوره مسابقات شنای بین المللی در سطح جهانی با هماهنگی های انجام شده با فدراسیون در کیش برگزار می شود.

گفتنی است در آئین برگزار مسابقات شنای آب های آزاد به میزبانی جزیره کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی و سرپرست گردشگری، محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، عبدالنبی شرفی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، اصحاب رسانه و محمود رشیدی رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، مهرداد تاوتلی رئیس هیئت دوچرخه سواری کیش، هاشم کندی نایب رییس فدراسیون دوچرخه سواری و محمود وفایی رییس سازمان لیگ دوچرخه سواری حضور داشتند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار