سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در اولین نشست خود با اصحاب رسانه کیش با تاکید بر ارائه نقد منصفانه و سازنده از اهالی رسانه خواست گزارشگر مسائل و مشکلات و فساد در جزیره کیش باشند.
کد خبر: ۱۰۰۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۴ 15 November 2021

به گزارش تابناک جزیره، در این نشست سه ساعته، تحقق سفر ارزان به کیش، جلوگیری از فعالیت رسانه‌های غیر واقعی با هدف عدم انعکاس اخبار نادرست، برطرف کردن مشکلات معیشتی و گرانی قیمت مسکن و اجاره بها، اتمام طرح‌های نیمه تمام، بررسی و نظارت بر عملکرد بخش‌های مختلف سازمان به ویژه حوزه گردشگری، واردات خودرو، بررسی و حل مشکلات نیروگاه‌های آب و برق، کاهش بروکراسی‌های اداری، تعامل مستقیم مسئولان و اصحاب رسانه، بستر سازی برای برقراری پرواز‌های خارجی به منظور جذب گردشگران سلامت و گردشگران ورزشی، توجه ویژه به بخش درمان و امور کارآفرینان و‌سرمایه گذاران در کیش، به عنوان اصلی‌ترین دغدغه اقشار مختلف ساکن جزیره بود که توسط اهالی رسانه به اطلاع محمد رضا نوایی لواسانی رسید.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش هم پس از استماع نظرات و پیشنهادات اصحاب رسانه کیش، اهالی رسانه را یکی از بازو‌های قدرتمند مشورتی در امور مردم و مسائل مختلف جزیره در کنار مسئولان عنوان کرد و گفت: مناطق آزاد با وجود اینکه با ماموریت‌ها و اهداف خوبی آغاز به کار کردند، اما امروز شاهد این هستیم که از مسیر اصلی خود خارج شده اند.

کیش بهشت کارآفرینان ایران اسلامی می‌شود

محمد رضا نوایی لواسانی با اشاره به اینکه یکی از محاسن تحریم‌ها برای کشور این بود که اهمیت کارآفرینی و توجه به سرمایه گذاری داخلی بیش از پیش پررنگ شد افزود: بسیاری از کارآفرینان و سرمایه گذاران کشور اماده همکاری و از خودگذشتگی برای توسعه کشور هستند، اما مسیر در پیش روی ان‌ها ترمز‌هایی وجود دارد که در دولت‌ها و سازمان‌ها برای ان‌ها بوجود امده و انگیزه ان‌ها را از بین برده است.

نوایی لواسانی با تاکید بر اینکه در اعطای مجوز‌ها نباید سخت گیری کرد چرا که ایجاد رانت و فساد را با خود به همراه خواهد داشت گفت: هم اکنون شاهد خرید و فروش میلیاردی مجوز‌ها هستیم.

وی از اهالی رسانه و مردم خواست تا کارآفرینان خرد و نوپا را معرفی کنند.

وی با اشاره به اینکه باید اجازه رقابت آزاد داد و اعطای مجوز‌ها را تسهیل کرد بیان کرد: اقتصاد سیال است و کسی که کار خود را بلد نباشد به راحتی از چرخه فعالیت خارج خواهد شد.

ساختار سازمان منطقه آزاد کیش درست نیست

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه نظام ساختاری منطقه آزاد کیش درست نیست و بسیاری از افراد در جای خود قرار ندارند گفت: یکی از مشکلات نظام اداری ما این است که برخی از کارمندان و مدیران به دلیل اینکه حقوق ثابت دارند خیلی دغدغه بخش خصوصی و مشکلات انان را ندارند و حتی گاهی هم خودشان مانع فعالیت بخش خصوصی می‌شوند.

لواسانی افزود: برای مشکلات سازمانی و برون سازمانی کیش با برنامه آمده ایم و هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت باید فعالیت‌های خود را برنامه ریزی کنیم.

گزارشگر فساد باشید

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش خطاب به اهالی رسانه کیش از آنان خواست به عنوان بازویی توانمند در کنار سازمان منطقه آزاد باشند و ضمن بیان و انعکاس توانمندی ها، نقاط قوت و دستاورد‌ها، به بیان نقد منصفانه بپردازند.

لواسانی افزود: رسانه‌های کیش گزارشگر فساد باشند و مطمئن باشید در برخورد با فساد بسیار جدی و قاطع خواهیم بود و هیچ خط قرمزی هم ندارم حتی افرادی که همراه من به کیش امده باشند.

وی گفت: کار رسانه‌ای کاری بسیار حساس است و هم می‌تواند جامعه‌ای را به بیراهه ببرد و هم می‌تواند مسیر توسعه یک جامعه را هموار سازد.

فرهنگ در مناطق آزاد مغفول مانده است

نوایی لواسانی با بیان اینکه توجه جدی به فرهنگ در مناطق ازاد از تاکیدان رهبر انقلاب است گفت: از همه کسانی که در حوزه ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی ایده‌های نو دارند حمایت می‌کنیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه به دنبال کار‌های ویترینی و نمایشی نیستیم افزود: تلاش میکنیم اقداماتمان تاثیر جدی در زندگی ساکنان جزیره داشته باشد.

شماره ۰۹۳۴۷۶۹۰۱۱۱ برای بیان موارد فساد در جزیره

لواسانی در بخش دیگری موضوع مسکن را یکی از مشکلات جدی کیش برشمرد و با بیان اینکه ۶۰ درصد ساکنان جزیره مستاجرند گفت: این خود منشا شکل گیری مشکلات و مسائل بسیاری در کیش می‌شود.

وی افزود: دو قطعه زمین برای ساخت و ساز مسکن ارزان قیمت در نظر گرفته شده است گفت: تلاش میکنیم از طرق دیگر موضوع مسکن را سامان دهیم.

نوایی لواسانی با اشاره به تلاش برای رصد کامل مشکلات کیش هستیم تاکید کرد: حاضر به بازدید‌های سرزده به همراه رسانه‌ها از حوزه‌های مختلف فعالیت در جزیره ایم.

 
منبع: خبرگزاری صداوسیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار