شناور‌های تفریحی جزیره کیش بدون سهمیه سوخت فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ 18 December 2021

 

به گزارش تابناک جزیره، یکی از جذابیت‌های گردشگری کیش تفریحات دریایی است که تقریبا روزانه ۴ هزار گردشگر از آن استفاده می‌کنند.

اما خدمات کلوپ داران به گردشگران با مشکلاتی همراه است که مهمترین آن‌ها تامین سوخت شناور‌های تفریحی است.

از چند ماه گذشته به دلیل ثبت نشدن قایق‌ها و شناور‌های فعال تفریحی در سامانه بنادر و کشتیرانی، سهمیه سوخت این شناور‌ها تامین نمی‌شود.

موضوع را از مدیرعامل جامعه کلوپ داران پیگیری کردیم، علی اقتصاد گفت: قایق‌های تفریحی امکان ثبت نام در سامانه سوخت ندارند و به همین علت سوخت به آنان تعلق نمی‌گیرد.

قبل از اینکه موضوع را بیشتر پیگیری کنیم ارائه یک سری اطلاعات ضروری است.

در حال حاضر ۲۳ کلوپ تفریحات دریایی در کیش فعال است و به مردم خدمات ارائه می‌کند.

۷۰۰ نفر در این کلوپ‌ها شاغل هستند که با خانواده هایشان حدود ۲۸۰۰ خانوار از این راه امرار معاش می‌کنند.

به گفته علی اقتصاد مدیر عامل جامعه کلوپ داران کیش هر کلوپ دریایی به طور میانگین روزانه ۵۰۰ لیتر سوخت نیاز دارد که این میزان را با هزینه هر لیتر ۴ هزار تومان یعنی هزار تومان بیشتر از نرخ بنزین آزاد تامین می‌کند.

برای بررسی موضوع اختصاص نیافتن سهمیه سوخت به برخی کلوپ‌های دریایی کیش مراجعه کردیم که در گفتگو با ما اعلام کردند تامین سوخت شناور‌های تفریحی بسیار دشوار است و روزانه باید به جایگاه‌های سوخت مراجعه و سوخت را در شرایط نا ایمن دریافت و به قایق‌های خود برسانند.

تعدادی از کلوپ داران گفتند، در این شرایط که به علت شیوع کرونا کسب و کار‌ها با کسادی طولانی مدت روبرو بود اکنون که کمی استقبال مسافران از سفر به کیش بیشتر شده است امکان ارائه خدمات مطلوب به آنان به دلیل مشکلات تامین سوخت شناور‌های تفریحی وجود ندارد.

البته دادستان کیش و سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری و مساعدت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و ارائه سوخت تا پایان امسال به کلوپ داران نامه‌ای به رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال کردند، اما با گذشت سه ماه از این موضوع این مشکل همچنان به قوت خود باقیست.

امکان ثبت شناور‌ها و قایق‌ها در سامانه مربوطه و هم افزایی و ورود سازمان منطقه آزاد و شرکت فرآورده‌های نفتی در این موضوع اثر مهمی در رفع مشکل این جامعه فعال در رونق اقتصادی و گردشگری جزیره کیش دارد.

زمزمه هائی برای رفع مشکلات جامعه کلوپداران با ورود مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش به این موضوع به گوش می‌رسید، اما با پیگیری خبرگزاری صداوسیما مشخص شد که مشکل به قوت خود باقی است و هنوز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

موضوع را از سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان پیگیری کردیم، حامد ملازاده صادقیون گفت: تا یکی دو روز آینده نتیجه نهایی را به خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش اعلام می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار