معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش خبر از پویش کاشت درختان کهور ایرانی با حضور اقشار مختلف مردم در منطقه شمال غرب جزیره کیش داد.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷ 26 December 2021

 

پویش کاشت صد ها درخت کهور ایرانی در منطقه شمال غربی جزیره کیش
 سعید پورزادی سرپرست معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: پس از انتصاب دکتر نوایی لواسانی به سرپرستی سازمان منطقه آزاد کیش در پی بازدید و مشاهد هرس غیر متعارف و از بین رفتن تعدادی از درختان بومی منطقه شمال غرب جزیره بر اثر آتش سوزی یا هرس و جدا سازی درختان مهاجم چون کهور پاکستانی، دستور توقف کار و بررسی و رسیدگی و مدیریت صحیح در این منطقه صادر شد.

وی افزود: اجرای عملیات هرس و پاکسازی جنگل های منطقه غرب جزیره در دوره مدیریت قبلی جهت ساماندهی و هرس درختان مهاجم و هرز صادر و آغاز و اجرا شده بود که بعضا بر اثر بی احتیاطی عوامل و آتش سوزی های مکرر و عدم نظارت میدانی و مناسب باعث ورود خسارت و از بین رفتن تعدادی از درختان بومی و ارزشمند گردیده است.

پورزدای عنوان کرد، سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش دکتر لواسانی دو روز پس از انتصاب همزمان با مشاهده وضعیت موجود ضمن دستور توقف کامل عملیات هرس و پاکسازی با روش غیر اصولی دستور خرید و کاشت درختان همزیست و سازگار با شرایط اقلیمی و اکولوژیک جزیره را صادر و قرار شد در منطقه شمال غرب جزیره درخت کهور ایرانی به اندازه لازم کاشته شود.

سرپرست معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش افزود با پیگیری صورت گرفته توسط معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران آب و خدمات شهری کیش کثیری درخت کهور ایرانی در کمترین زمان ممکن خریداری و هم اکنون وارد جزیره کیش شده است.

سعید پورزادی گفت، با توجه به اینکه حفظ و حراست از داشته های طبیعی و اکولوژیک بکر جزیره کیش خط قرمز ما بوده و جزو اولویت های معاونت عمرانی سازمان در راستای پیاده سازی قوانین مدون محیط زیست در جزیره زیبای کیش می‌باشد با جدیت و با حساسیت زیاد پیگیر ترمیم فضای سبز تخریب شده کیش الخصوص در معابر و پروژه‌ای عمرانی و بعضا غیر ضروری چون پروژه طلوع به غروب و منطقه شمال غرب جزیره و سایر مناطق هستیم.

سعید پور زادی در پایان عنوان کرد، اولین پویش بزرگ درختکاری روز یکشنبه بعد از نماز ظهر و عصر در منطقه شمال غرب جزیره با حضور مسئولین محلی و سازمان و اقشار مختلف مردم در منطقه شمال غرب جزیره آغاز و تا پایان سال جاری در چند نوبت دیگر این پویش بزرگ و مهم درختکاری که از سنتهای حسنه و تاکید شده دین مبین اسلام است با دعوت از اقشار مختلف جامعه بزرگ و فرهیخته کیش اجرا و عملیاتی خواهد شد.

پورزادی برخورد جدی با افرادی که فضای سبز را مورد تعرض قرار میدهند را مهم و بی تعارف ارزیابی کرد و بر حفظ و نگهداری و افزایش روزافزون سرانه فضای سبز جزیره با کاشت درخت و جلوگیری از قطع بی مورد و حراست از درختان ارزشمند بومی تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار