ماموران دریابانی پاسگاه پست کنترل شهید افراسیابی کیش با همکاری بومیان و صیادان از غرق شدن لنج صیادی جلوگیری کردند.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲ 19 January 2022

 

به گزارش تابناک جزیره، فرمانده ناوگروه شناوری پاسگاه پست کنترل شهید افراسیابی روز چهارشنبه گفت: روز گذشته بر اثر شدت افزایش باد، طوفان و بارش باران به دلیل باز شدن طناب یک لنج صیادی این شناور به بدنه اسکله برخورد کرد.

ستوانیکم ساسان درویشی افزود: با سرعت عمل ماموران پاسگاه پست کنترل شهید افراسیابی و همکاری صیادان و بومیان از غرق شدن این لنج جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و وزش باد شدید و بروز طوفان صیادان و مالکان شناورها در اسکله کیش اقدامات ایمنی را رعایت کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

طبق بررسی نقشه های هواشناسی، از عصر روز پنجشنبه و همچنین شبانه روز جمعه، کلیه مناطق دریایی آب های جنوب، اعم از خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، تحت تأثیر وزش بادهای شدید غربی، مواج و متلاطم خواهد بود.

شدت جریان یاد شده، نشاندهنده شرایط بسیار طوفانی بوده که با توجه به وزش بادهایی به بیش از ۴۰ نات (بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت) و موج هایی به بیش از سه متر به ویژه در روز جمعه، وضعیت بحرانی و هشدار قرمز را در آب های جنوب ایجاد خواهد کرد.

وضعیت تردد شناورهای تجاری به بنادر کشورهای جنوبی و همچنین فعالیت هر گونه شناور صیادی در کلیه آب های جنوب کشور در طی زمان یاد شده، بسیار خطرساز و غیرایمن خواهد بود.

تردد شناورهای مسافری به ویژه در بنادر غرب هرمزگان (کیش، لنگه، چارک و آفتاب) در روز جمعه، نامناسب بوده و در بنادر مرکزی هرمزگان (قشم و بندرعباس) نیز نیاز به تمهیدات ویژه دارد و در ضمن، فعالیت شناورهای تفریحی و گردشگری در روز جمعه در مناطق یاد شده، امکان‌پذیر نیست.
شماره ۱۵۵۰ مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی به‌صورت شبانه‌روزی، آماده ارائه خدمات امداد و نجات به شناورها در شرایط اضطراری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار