فرمانده ناوگروه شناوری پاسگاه پست کنترل شهید افراسیابی کیش گفت: نیروهای دریابانی یک فروند لنج صیادی را از غرق شدن در آب‌های مواج خلیج فارس نجات دادند.
کد خبر: ۱۰۲۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲ 19 January 2022

 

به گزارش تابناک جزیره، ستوانیکم ساسان درویشی با اعلام این مطلب به رسانه‌ها، اظهار داشت: مأموران دریابانی پاسگاه پست کنترل شهید افراسیابی کیش شب گذشته موفق شدند با همکاری بومیان و صیادان این جزیره، مانع از غرق شدن لنج صیادی در اب‌ها پر تلاطم شوند.

وی ادامه داد: باز شدن طناب مهار این لنج صیادی و شدت باد و طوفان و بارش باران موجب برخورد این لنج به بدنه اسکله شد که با سرعت عمل مأموران پاسگاه پست کنترل شهید افراسیابی و همکاری صیادان و بومیان از غرق شدن این شناور، جلوگیری شد.

به گفته این فرمانده ناوگروه شناوری پاسگاه پست کنترل شهید افراسیابی کیش، مالکان شناورها در شرایط بحرانی جوی و تاکید اداره هواشناسی در زمینه ممنوعیت ورود به آب‌های خلیج فارس باید نسبت به اقدامات ایمنی توجه ویژه داشته باشند تا با چنین خطراتی مواجه نشوند.

شایان ذکر است؛ براساس اعلام اداره هواشناسی استان هرمزگان، از عصر روز پنجشنبه و تا پایان روز جمعه، مناطق دریایی آب‌های جنوب شامل خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تحت تأثیر وزش بادهای شدید غربی، مواج و متلاطم خواهد بود.

شدت جریان‌های جوی موجب ایجاد موج‌هایی به ارتفاع بیش از سه متر به ویژه در روز جمعه می‌‌رود و با توجه به سرعت باد به بیش از 70 کیلومتر در ساعت، ترددهای دریایی در این دو روز خطرناک خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار