رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: روند ابتلا به سوه اومیکرون ویروس کرونا در این جزیره همچنان روند صعودی دارد و اکنون ۳۵ درصد از تست های اخذ شد هاز بیماران مثبت است.
کد خبر: ۱۰۲۸۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 15 February 2022

به گزارش تابناک جزیره، محمدرضا رضانیا روز سه شنبه در این باره اظهار داشت: با اشاره به اینکه نزدیک به یک ماه از شناسایی بیماران مبتلا به سویه اومیکرون در جزیر سپری می شود و همچنان روند ابتلا به این بیماری صعودی است.

وی افزود: هر چند هم اکنون تعداد اخذ تست از افراد مشکوک به کرونا نسبت به چند روز گذشته کمی کاهش داشته است اما به خاطر گستردگی سطح پوشش واکسیناسیون به ویژه دُزهای دوم و سوم و خفیف بودن علائم ابتلا به اومیکرون نمی توان این مساله را به پای کاهش شیوع بیماری اعلام کرد.

رضانیا اضافه کرد: بر اساس تجارب کشورهای مختلف و اقصی نقاط کشور هم اکنون بسیاری از افراد مبتلا به سویه اومیکرون هستند اما یا علائمی ندارند و یا نشانه های ابتلا را به صورت خیلی خفیف دارند که می توانند ناقل ویروس باشند.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش یادآور شد: با توجه به اینکه انتظار می رود در سه هفته آینده کشور همچنان شاهد روند صعودی شیوع به سویه اومیکرون باشد با توجه درپیش بودن ایام نوروز ۱۴۰۱ انتظار می رود همه برای جلوگیری از محدودیت ها در این ایام از هم اکنون حساسیت خود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی را افزایش دهند.

وی اضافه کرد: در جزیره کیش اگر روند ابتلا به ویروس روند صعودی داشته باشد شورای سلامت در راستای حفظ سلامت جامعه مجبور به اعمال تحریم ها خواهد بود بنابراین کیشوندان به ویژه واحدهای صنفی و جوامع مختلف پذیرایی، کلوبداران، هتلداران و بازاریان باید خود را ملزم به رعایت پروتکل ها بدانند.

رضانیا افزود: حساسیت این افراد نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مسافران و کیشوندان می تواند یاریگر مناسب کادر درمان و دست اندرکاران در کنترل بیماری در جامعه باشد.

ابتدای ماه بهمن جزیره کیش در وضعیت آبی قرار داشت اما روز دوشنبه چهارم این ماه به رنگ زرد و روزجمعه هشتم بهمن به رنگ نارنجی و روز چهارشنبه ۱۳ بهمن به رنگ قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا تغییر رنگ داد.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از ۹هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است؛ جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار