در راستای بهره‌مندی آحاد جامعه از یارانه حامل‌های انرژی، پیشنهاد تخصیص سهمیه بنزین به افراد به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد. پس از بررسی‌های تخصصی چندماهه و دریافت نظرات کارشناسی و تصویب طرح در ستاد اقتصادی دولت، مقرر گردید طرح «بنزین برای همه» به منظور انجام بررسی‌های دقیق‌تر به صورت موقت و آزمایشی در جزیره کیش اجرا شود.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ 21 February 2022

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مفاد این طرح به صورت زیر است:تخصیص سهمیه به خانوارهای فاقد خودرو با آغاز طرح در ابتدای اسفند ماه، به کلیه شهروندان دارای کارت کیشوندی 20 لیتر سهمیه بنزین یارانه‌ای تخصیص داده شده است. سهمیه بنزین تمامی اعضای خانوار به حساب سرپرست آن خانوار اختصاص یافته است.

آن دسته از افرادی که سرپرست خانوار آنها کیشوند نیست، سهمیه خود را در حساب شخصی خود دریافت کرده‌اند. تعداد اعضای هر خانوار مبتنی بر اطلاعات ثبت شده در سامانه کیشوندی است. هر نوع مغایرت در اطلاعات و سهمیه اعطا شده از طریق شماره تلفن 4414-076 قابل پیگیری است. تخصیص سهمیه به خانوارهای صاحب خودرو همزمان با واریز سهمیه سرپرستان خانوار در روز اول اسفندماه، سهمیه 60 لیتری خودروهای شخصی نیز به کارت سوخت آنها واریز شده ‌است. در تمامی جایگاه‌های جزیره کماکان امکان استفاده از کارت‌های سوخت همانند گذشته وجود دارد. در صورتی که اعضای یک خانوارِ صاحب خودرو بیش از سه نفر باشد، مازاد سهمیه آن خانوار به حساب بانکی سرپرست آن خانوار اختصاص یافته است. به طور مثال یک خانوار پنج نفره دارای یک خودرو، 60 لیتر بنزین در کارت سوخت و 40 لیتر دیگر در کارت بانکی سرپرست خانوار دریافت کرده است.

خودروهای عمومی از جمله تاکسی‌ها و وانت‌ها همانند گذشته سهمیه بنزین خود را در کارت سوخت دریافت کرده‌اند. سهمیه اعضای خانواده صاحبان این خودروها به صورت مجزا و به ازای هر فرد برابر 20 لیتر، به حساب سرپرست خانوار آنها واریز شده است. اطلاعات مربوط به خودروهای متعلق به هر خانوار مبتنی بر داده‌های نیروی انتظامی منطقه آزاد کیش است.

هر نوع مغایرت در این مورد از طریق شماره تلفن 4414-076 قابل پیگیری است. نکات تکمیلی دارندگان سهمیه هر لیتر بنزین را به قیمت 1500 تومان دریافت خواهد کرد. کماکان در تمامی جایگاه‌ها افراد می‌توانند بنزین آزاد را به قیمت 3000 تومان دریافت نمایند.

1- همه افراد می‌توانند سهمیه بنزین خود را در سامانه مبادله به سایر افراد منتقل کرده و یا آنرا به قیمت 1500 تومان به ازای هر لیتر به فروش برسانند. سامانه مبادله از طریق تارنمای benzineman.ir قابل دسترسی است.

2- افرادی که سرپرست خانوار نیستند نیز می‌توانند بر روی کارت‌های بانکی خود اقدام به دریافت سهمیه (از طریق انتقال از دیگران و یا خرید) نمایند. هر فرد برای استفاده از سهمیه خود می‌تواند از کلیه کارت‌های بانکی متعلق به خود که متصل به شبکه شتاب باشند، در تمامی جایگاه‌های سوخت در جزیره اقدام به سوخت‌گیری نماید. 3- مبادله سهمیه موجود در کارت‌های بانکی خانوارهای صاحب خودرو دقیقا مشابه خانوارهای بدون خودرو خواهد بود. سهمیه موجود در کارت‌های سوخت قابل مبادله نیست.

4- مبالغ حاصل از فروش سهمیه بنزین در هر ماه به درخواست افراد، حداکثر تا پنجم ماه بعد به حساب آنها واریز می‌شود. اطلاعات تکمیلی این طرح در تارنمای benzineman.irقابل مشاهده نمایید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار