رییس اداره خدمات آتش نشانی و ایمنی جزیره کیش گفت: در سال جاری وقوع آتش سوزی در این جزیره نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲ 30 June 2022

به گزارش تابناک جزیره، سهراب رضایی روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: در سه ماهه نخست امسال آتش نشانان این جزیره موفق به مهار ۱۴۱ فقره آتش‌سوزی شدند که نسبت به ۹۴ مورد سال گذشته از رشد ۵۰ درصدی مواجه است.
وی اضافه کرد: حدود ۴۲ درصد از این ماموریت ها شامل ۷۱ فقره مربوط به آتش‌سوزی های اتصالی اسپیلت کولرها و جعه فیوز، ضایعات، جنگل، درخت، فنس، کارتن و سطل زباله بوده است.
رضایی افزود: در این مدت ۱۵۵ مورد عملیات امداد و نجات در این جزیره انجام شده است که نسبت به ۱۲۹ مورد مدت مشابه سال گذشته از ۲۰ درصد رشد مواجه بوده است.
وییادآور شد: پیشگیری همواره یکی از ارکان مهم در کاهش تلفات آتش‌سوزی ها بوده که این مهم از چند سال گذشته به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است و در این مدت ماموران آتش نشانی جزیره ۲۵۴ مورد بازدید ایمنی (نظارت بر ایمنی شهری) داشتند که در این زمینه نیز ۵۷ درصد رشد مواجه هستیم.
آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کیش در قالب سه ایستگاه اطفا و نجات فعال با ۶۴ نفر پرسنل در ۲ شیفت کاری فعالیت می‌کند.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار