مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: پیش بینی شده است تا امسال حدود 300 میلیارد تومان تسهیلات کارگشایی به مددجویان تحت حمایت که متقاضی هستند، پرداخت شود این امر در حالی است که این رقم در سال گذشته 250 میلیارد تومان بود.
کد خبر: ۱۰۶۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷ 16 August 2022

به گزارش تابناک رضوی، رضا سلم آبادی افزود: افراد متقاضی دریافت وام در مراجعه به بانکها متاسفانه در خصوص تضامین مشکل دارند که امیدوارم با همراهی بانکها این امر حل و فصل شود.

وی با  اعلام اینکه، کار کردن در کمیته امداد در عین شیرین بودن، اما با سختی همراه است، افزود: شیرینی آن به لحاظ ارائه خدمات و خوشحالی نیازمندان و سختی آن به خاطر  محدودیت منابع است.
سلم آبادی با اشاره به اینکه از سال 97 تاکنون شاهد تغییر در مراجعین به کمیته امداد به دلیل شرایط سخت اقتصادی هستیم، افزود: افراد وقتی مستاصل هستند و از سازمانهای دیرگ جواب نمیگیرند، به کمیته امداد مراجعه می کنند و همین امر باعث افزایش بار مراجعات شده است.
وی با بیان اینکه طبق قانون کمیته امداد به افراد تا دهک 3 می تواند کمک کند، ادامه داد: ارائه کمک توسط این نهاد به سمت اعطای تسهیلات رفته و پرداخت معوض را به خانواده هایی با شرایط خاص مانند سالمندان محدود کرده است.
مدیرکل این نهاد در استان، از حدود 3 برابر شدن اختصاص تسهیلات اشتغال کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد و افزود: این رقم امسال به 1670 میلیارد تومان رسیده است. 
وی روند کمک به خانه دار شدن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر را تشریح کرد و افزود: به مددجویان فاقد مسکن مشمول این طرح  70 میلیون تومان بلاعوض از سوی کمیته امداد و 200 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه بنیاد مسکن اعطا می شود.
سلم آبادی ادامه داد: همچنین برای مددجویان ساکن در شهرهای بالای 20 هزار نفر، در صورت تامین زمین از سوی اداره مسکن و شهرسازی ، آمادگی داریم تا نسبت به ساخت و تحویل آن اقدام کنیم.
همچنین در این سفر، امام جمعه خوشاب رئیس کمیته امداد در شهرستان را منشا خیر دانست و افزود: حرکت کمیته امداد به سمت توانمندسازی در واقع اصل رسیدگی به امور نیازمندان است و موجب کاهش ناهنجاری و مسایل اجتماعی می شود.
حجت الاسلام تیجانی افزود: کیمته امداد باید ارائه خدمات خود را به صورت دوره ای به مردم و خیران ارائه دهد تا زمینه شفاف سازی و افزایش مشارکت های مردمی را دربرداشته باشد.
شایسته ذکر است: مدیرکل کمیته امداد طی 2 روز به شهرستانهای سبزوار، ششتمد و خوشاب سفر کرد که در سبزوار از اداره روداب و یک طرح اشتغال و یک طرح مسکن مددجویی و در شهرستان ششتمد از 3خانواده مددجو و 2 مرکز نیکوکاری و در شهرستان خوشاب از 2 طرح اشتغال، یک مرکز نیکوکاری، 2 طرح مسکن و یک خانواده نخبه فرهنگی و یک خانواده یتیم  بازدید کرد.

راضیه روحانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار