تفاهم نامه رسمی احداث نخستین دانشگاه مشترک خارجی در کیش بین دانشگاه شیراز سازمان منطقه آزاد کیش با موافقت کتبی دانشگاه عمان به امضا رسید.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 24 August 2022

به گزارش تابناک جزیره، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش روز چهارشنبه در نشست با محمد مهدی علویان مهر رییس دانشگاه صنعتی شیراز اظهار داشت: ساخت شهرک دانشگاهی سال ها پیش در این آغاز شده است اما در رکود مانده چرا که هدف گذاری صحیح نبوده موفقیت برخی دانشگاه ها نیز با کمک سازمان منطقه آزادکیش میسر شده است.

مهدی کشاورز با ابراز گلایه از برخی دانشگاه ها یادآور شد: کیش محلی برای گرفتن مدرک دکترا توسط یک سری افراد و مسوولان از منابع بیت المال شده و به همین دلیل از اهداف اصلی فاصله گرفته و خروجی مطلوبی نداشته اند بنابراین پس از انعقاد تفاهمنامه باید تلاش کنیم سنگ بنای این دانشگاه به عنوان نخستین دانشگاه مشترک بین المللی ایران در کیش به درستی گذاشته شود.

وی بر راه اندازی توریسم آموزشی برای حضور دانشجویان خارجی را و به مرحله عمل رساندن هدف ها تاکید و اضافه کرد: اینگونه مسائل نباید تنها در حد حرف باقی بماند چراکه دانشجویان خارجی می توانند سفیر ما در کشورهای دیگر باشند و از این طریق می توان کیش را به محلی برای برپایی کنفرانس های بین المللی همچنین برند شدن ایران از طریق جزیره کیش و دانشگاها تبدیل کرد.

کشاورز با بیان اینکه با کم کاری های دانشگاه های کیش به سختی برخورد می شود گفت: در حال حاضربه حوزه هوشمندسازی ورود کردیم و ظرف ۶ ماه آینده کیش رتبه اول واقعی شهر هوشمند ایران رابه خود اختصاص خواهد داد و در این زمینه از طرح ها و برنامه های دانشگاه صنعتی شیراز به ویژه در بخش بیمارستان که بستر سازی هایی هم برای هوشمندسازی در آن انجام شده استقبال می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری با دانشگاه صنعتی شیراز همچنین حمایت مالی و تخصیص فضا در چارچوب قانون در زمینه شرکت های دانش بنیان، ساخت خودرو و موتورهای برقی، سرمایه گذاری های مشترک در عرصه ها مختلف پزشکی، درمان و سلامت به عنوان طرح های مستقل از دیگر موضوعاتی بود که اعلام آمادگی کرد.

کشاورز افزود: ایجاد دهکده آموزشی در حوزه علمی نیز باید مانند دیگر طرح های مستقل جزیره کیش از جمله ورزش و گردشگری پیگیری و عملیاتی شود.

رییس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این نشست گفت: روند ایجاد یک واحد بین المللی مشترک بین ایران و عمان با در کیش از چهار ماه پیش آغاز شده و جلسات متعددی برای بررسی این موضوع برگزار شده و مدل همکاری نیز در راستای دیپلماسی علمی و استفاده از ظرفیت ماده ۶۴ قانون برنامه ششم است.

محمد مهدی علویان مهر افزود: این ماده به دولت اجازه می دهد تا دانشگاه های معتبر بین المللی با همکاری دانشگاه های داخل کشور بویژه در مناطق آزاد شعبه مشترک ایجاد کنند، بنابراین مذاکراتی با رییس دانشگاه ملی عمان "دکتر علی الایمانی" انجام دادیم که ایمانی از سفر به کیش و بررسی ظرفیت ها استقبال و طی نامه ای نسبت به ایجاد این دانشگاه مشترک اعلام موافقت کرد.

وی افزود: پس از مذاکرات، مقرر شد تیمی مشترک بین دانشگاه صنعتی شیراز و دانشگاه ملی عمان و سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل شود تا در اسرع وقت ، کارگروهی در این خصوص ایجاد و اعضا آن مشخص شود تا وارد فاز عملیاتی شویم و این مهم تنها درسطح تفاهم نامه باقی نماند.

رییس دانشگاه صنعتی شیراز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهمنامه اضافه کرد: پس از امضا تفاهمنامه علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت، همکاریهای لازم در حوزه فناوری را نیز انجام می دهیم تا جزیره کیش به هدف و چشم اندازچند ساله خود که تبدیل به شهر علم و دانش بوده جامه عمل بپوشاند.

علویان مهر افزود: دانشگاه صنعتی شیراز می تواند فعالیتهای خوبی در حوزه شرکت های دانش بنیان و زمینه هایی از جمله جلوگیری از خوردگی صنایع و ساختمان ها، انتقال آب خلیج فارس، تولید خودروهای برقی،هوشمند سازی بیمارستانی داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار