مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: طرح بزرگی با نام «مجتمع گردشگری آبی دز» که طرح مطالعاتی و مالکیت آن مربوط به منابع طبیعی است را تا ماه آینده فعال خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۶۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 28 September 2022

عباس چراغ‌چشم در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: اقدامات و فعالیت‌های قابل توجه‌ای در شهرستان دزفول برای توسعه گردشگری آبی رودخانه دز در حال انجام است.

او یادآوری کرد: سال گذشته شهرستان دزفول به عنوان قطب گردشگری استان خوزستان رتبه نخست را کسب کرد و این شهرستان همواره ظرفیت‌های گردشگری متنوعی از جمله گردشگری مذهبی، گردشگری دفاع مقدس، گردشگری آبی، گردشگری صنعتی و جاذبه‌های متنوع طبیعی و خدادادی را دارد که واقعا در کشور کم‌نظیرند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: ورود سرمایه‌گذاران و افزایش اعتبارات دولتی برای توسعه صنعت گردشگری استان خوزستان ضروری است.

چراغ‌چشم بر لزوم توجه و حمایت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری تاکید و اظهار کرد: باید به گونه‌ای از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم که برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری تشویق شوند.

وی تاکید کرد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از طرح‌های ویژه برای توسعه گردشگری در روستاها و مناطق دارای چشم‌اندازها و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی است و ضرورت دارد که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و گردشگری در زمینه احداث اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی ورود کنند.

چراغ‌چشم با بیان این‌که اداره میراث فرهنگی فقط بر آژانس و تورهای گردشگری نظارت دارد، گوش‌زد کرد: در اماکن مرتبط با سازمان طبیعی نمی‌توانیم فعالیت کنیم و حفظ، حراست، امنیت، بسترسازی و مدیریت آن‌ها به عهده سازمان منابع طبیعی و محیط زیست است.

به باور وی: در استان خوزستان برای توسعه هر چه بیشتر صنعت گردشگری باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار بود.

چراغ‌چشم تاکید کرد: حمایت همه‌جانبه دولت، سازمان میراث فرهنگی، وزارت کشور، جهاد کشاورزی و  سازمان منابع طبیعی و همچنین ورود و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی لازم و ضروری است تا شاهد توسعه صنعت گردشگری در کل استان خوزستان باشیم.

برچسب ها: گردشگری آبی ، دزفول
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار