اشرار مسلح از ظهر روز گذشته در زاهدان با حمله به ۳ کلانتری و ایجاد رعب و وحشت برای مردم، اقدام به تیراندازی به سمت کلانتری ۱۶ زاهدان کردند.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۹ 01 October 2022

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در یک حمله تروریستی در زاهدان تعدادی از تروریست‌ها به سمت یک کلانتری حمله کردند و آن را به رگبار بستند.

به گزارش منابع آگاه در این عملیات تروریستی تعدادی از پرسنل انتظامی کلانتری و عابران مجروح که به بیمارستان‌های زاهدان منتقل شدند.

گفته می‌شود افراد مسلح ضمن به رگبار بستن کلانتری همچنین تعدادی کوکتل مولوتف به سمت کلانتری پرتاب کردند.

یک نمازگزار در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعدادی از نمازگزاران بعد از اقامه نماز به سمت کلانتری ۱۶ هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.

این عوامل تروریستی و اغتشاشگر که با طراحی از قبل و برای نا امن کردن زاهدان به میدان امده بودند بیش از پنج نفر از عوامل انتظامی در کلانتری ۱۶ زاهدان را مجروح کرده و مردم عادی را نیز به رگبار بستند.

مشاهدات میدانی خبرنگاران ایرنا حاکی است تا کنون بیش از ۱۵ نفر زخمی شده اند و شاهدان عینی هم گفتند ۱۹ نفر کشته شده اند، ولی آمار رسمی تا کنون در این زمینه منتشر نشده است.

اغتشاشگران تا کنون به چهار بانک خسارت جدی زده و به بخش‌هایی از اموال عمومی شامل ایستگاه‌های اتوبوس و سطل‌های زباله را به آتش کشیده اند.

این گزارش حاکی است شهر در حال حاضر آرام است و کنترل شهر در دست عوامل انتظامی است.

یک منبع آگاه تایید کرد که تا کنون ۱۵ نفر از عوامل انتظامی زاهدان زخمی شده اند.

شورای تامین سیستان و بلوچستان مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد

شورای تامین سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیر اندازی اوضاع شهر را نا امن کنند با هوشیاری و واکنش نیرو‌های امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است.

در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده است: مردم عزیز و خداجو و فهیم شهرستان زاهدان به اطلاع شما می‌رسانیم؛
افرادی که ساعتی پیش قصد داشتند با تیر اندازی اوضاع شهر را نا امن کنند با هوشیاری و واکنش نیرو‌های امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل گردیده است.

خواهشمندیم ضمن حفظ آرامش خود از نزدیک شدن به اماکن و محل‌های تجمعی خودداری شود.

از شما مردم بصیر و آگاه سیستان و بلوچستان، تقاضا می‌شود به شایعاتی که هم اکنون توسط معاندین در حال انتشار است توجه نفرمایید.

اعلام برائت مولوی عبدالحمید از حوادث رخ داده در زاهدان

امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان گفت: مردم سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان زاهدان فریب شایعات دشمنان را نخورند و با حفظ آرامش به حل مشکلات پیش آمده کمک کنند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی عصر جمعه در مصاحبه‌ای تلویزیونی با شهروندان زاهدان اظهار داشت: حادثه پیش آمده بسیار تلخ و ناگوار است و این حادثه باید مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود چه دست‌های در کار بوده است که حادثه امروز در زاهدان به وجود آمده است.

وی ادامه داد: آنچه الان مورد نیاز جامعه است حفظ ارامش همه مردم عزیز زاهدان و استان است.

وی تاکید کرد: مردم از تحریک اجتناب کنند در این شرایط استان کاملا ملتهب است چرا که هر نوع التهاب و تحریک در این وضع مشکل سار خواهد بود.

وی گفت: تاکید می‌کنم شهروندان آرامش را حفظ کنید تا مسئله مورد بررسی جدی قرار گیرد و به شایعات توجه نکنند.

وی ادامه داد: اعتقاد من این است که همه مردم، علما و اندیشمندان آرامش را حفظ کنند و هیچ گونه تحرکاتی انجام نگیرد و حرف هیچ کس را قبول نکنند.

وی افزود: شهروندان آرامش خود را حفظ کنند تا قضیه پیش آمده مورد بررسی قرار گیرد تا معلوم شود مشکل از کجا به وجود آمده است.

وی گفت: مجدد تاکید می‌کنم پیام را به شهروندان برسانید چیزی که مورد نیاز است آرامش و امنیت است تا حق و باطل مشخص شود.

وی تاکید کرد: مواظب باشید خیلی‌ها دشمن هستند و هدف دارند و ان‌ها از شرایط سو استفاده می‌کنند.

وی افزود: ضروری است شهروندان استان مراقب باشند به دشمنان قسم خورده فرصت داده نشود.

۱۹ جان‌باخته و ۲۰ مجروح

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حادثه تروریستی امروز جمعه در زاهدان ۱۹ تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: در این حادثه ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن نیز زخمی شدند که بخشی از نیرو‌های انتظامی نیز جز این افراد هستند.

وی یادآور شد: عده‌ای آشوبگر که متعلق به گروه‌های تروریستی وتجزیه طلب که هویتشان مشخص است در پوشش نماز جمعه به یکی از محل‌های انتظامی به قصد تصرف حمله و اقدام به سنگ پراکنی، پرتاب مواد آتش زا و تیراندازی کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم با تروریست‌ها همراهی نکردند، یادآور شد: طبیعی است که واکنش نیرو‌های انتظامی به این افراد قاطع بود، در تیراندازی این افراد، مردم نیز تیر خوردند.

مدرس خیابانی تصریح کرد: کسانی که قصد تصرف پاسگاه را داشتند تروریست بودند و این افراد در ادامه اقدام به آتش زدن اموال عمومی کردند؛ این افراد چند فروشگاه زنجیره‌ای متعلق به مردم را غارت کردند و آتش زدند و به بانک‌ها و مراکز دولتی نیز آسیب رساندند.

به گفته وی، نیروی نظامی و انتظامی به این افراد پاسخ قاطعی دادند و تا دستگیری این افراد تا نفر آخر این برخورد ادامه دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همراهی نکردن مردم و اعلام برائت و عدم تایید حرکت این افراد از سوی علمای استان و به ویژه مولوی عبدالحمید جای تقدیر دارد و مردم به آرامش دعوت شدند.

مدرس خیابانی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان آرام است و شیعیان و اهل سنت همانند برادر در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و تلاش‌ها برای ایجاد تفرقه بین مردم سیستان و بلوچستان در روز‌های اخیر بی نتیجه ماند و این استان فضای آرامی داشت تا اینکه امروز ظهر، تروریست‌ها فضای استان را برهم زدند.
فرمانده اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید
در ادامه آشوب‌های روز گذشته زاهدان ، جمعی از عناصر معاند نظام در نزدیکی مسجد مکی زاهدان تجمع و اقدام به تیراندازی می‌کردند که بلافاصله نیرو‌های امنیتی در منطقه حضور یافتند.

متاسفانه در این حادثه سیدعلی موسوی فرمانده اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان با ضربه یک گلوله از ناحیه سینه مجروح شد و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.

وی پس از دقایقی در پی شدت جراحت در بیمارستان به شهادت رسید.

به گزارش تسنیم، اشرار مسلح از ظهر روز گذشته در زاهدان با حمله به ۳ کلانتری و ایجاد رعب و وحشت برای مردم، اقدام به تیراندازی به سمت کلانتری ۱۶ زاهدان کردند.

براساس این گزارش، در برخی مناطق شهر نیز این آشوبگران چند لاستیک و سطل زباله را آتش زده و یک نانوایی در منطقه‌ای دیگر مورد هجوم اشرار مسلح قرار گرفت.

در ادامه اقدامات آشوبگرانه تروریست‌ها در شهر زاهدان، آن‌ها یک ماشین آتش‌نشانی، یک پایگاه اورژانس و برخی اماکن دیگر را به آتش کشید‌ند که تلاش آن‌ها برای ادامه اغتشاشات با حضور نیرو‌های امنیتی ناکام ماند و هم اکنون وضعیت شهر پایدار است.
هلاکت ریگی و شه‌بخش در حادثه زاهدان
یک منبع آگاه امنیتی از هلاکت عبدالمجید ریگی و یاسر شه‌بخش دو عضو گروهک تجزیه‌طلب جیش‌الظلم در حادثه تروریستی زاهدان خبر داد.
آخرین وضعیت زاهدان پس از حمله تروریستی
آرامش در خیابان‌های اصلی زاهدان از جمله رازی، خیام و خرمشهر که عرصه درگیری تروریست‌های تجزیه طلب و نیرو‌های پلیس بود برقرار شد.

طبق مشاهدات خبرنگار فارس بانک ملت شعبه چهارراه رسولی تخریب شده است. مغازه‌داران این محدوده نیز از عصر روز گذشته با آغاز تیراندازی، به خانه‌هایشان رفتند. یک پایگاه بسیج هم هدف حمله قرار گرفت.

کانال‌های وابسته به گروهک تروریستی جیش الظلم پس از آغاز درگیری‌ها مسئولیت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان را برعهده گرفتند.
تعدادی از عوامل حادثه تیراندازی در زاهدان دستگیر شدند

روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق کشور:

در پی حمله تروریستی ظهر امروز  به کلانتری ۱۶ زاهدان،  تعدادی از عوامل این حادثه با تلاش ماموران دستگیر شدند.

به گفته یکی از عوامل دستگیر شده،  تروریست ها بعد از پایان نماز جمعه به سمت کلانتری ۱۶ حمله و قصد تخریب و ناامن نمودن شهر را داشتند.
توزیع اسلحه رایگان توسط پژو 405
گرگیج یکی از دستگیر شدگان حمله به کلانتری در زاهدان خبر از توزیع سلاح در بین مردم توسط یک خودرو پژو 405 می دهد.
به گزارش ایسنا، عبد الرحیم گرگیج به عنوان یکی از افراد درگیر در حوادث زاهدان پس از دستگیری در ویدئویی به خبرنگار می‌گوید:
بعد از نماز جمعه  ما دیدیم که شلوغ شد و مردم به سمت پاسگاه سنگ می‌زدند وی دلیل این شلوغی را  تجاوز به یک دختر اعلام می کند.
گرگیج در توصیف اتفاقات حمله به کلانتری زاهدان  گفت: من بعد از نماز به خانه رفتم برادرانم گفتند در خانه بمانم ولی من دوباره به همانجا برگشتم.
این فرد دستگیر شده می گوید که زمانی که به محل شلوغی ها برگشته مسلح نبوده ولی در مسیرسه نفر در پژو405 می‌گفتند که مردم را دارند می کشند و جعبه ماشین را باز کردند و اسلحه به مردم دادند. وی در این ویدئو مدعی است که تحت تاثیر جو این اسلحه را پذیرفته است و اصلا به عواقب آن فکر نکرده است.
وی در نهایت از مردم می خواهد که به شایعات گوش نکنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۰
همشدروغه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار