جزیره کیش با پشت سر گذاشتن چالش ها و اتفاق های متعدد، هم اکنون آغوش گرم خود را گشوده تا در فضایی آرام و با انواع خدمات گردشگری پذیرای مسافرانی از نقاط مختلف باشد.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷ 01 October 2022

به گزارش تابناک جزیره، جزیره ۹۱ کیلومتر مربعی کیش همه ایام سال با ۳۰ نوع خدمت پذیرای گردشگرانی از نقاط مختلف ایران و جهان است اما در فصل پاییز به واسطه آب و هوایی مطبوع و دلپذیر که به بهار کیش شهره دارد از محبوبیت خاصی برخوردار است.

فصل پاییز و زمستان در جزیره کیش همواره به عنوان نیمه بهاری جزیره خاطره ساز مسافران بوده و بخش خصوصی با حمایت بخش دولتی جزیره برای نیمه دوم ۱۴۰۱ رویدادهای متعددی را تدارک دیده شده تا در این ایام گردشگران به بهانه های مختلفی این جزیره را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

رویداد محوری در پاییز و زمستان

رویدادهای نیمه دوم این جزیره در حوزه های مختلف از جمله برگزاری نمایشگاه های ملی و بین المللی، رویدادهای مرتبط با برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ و مسابقات ورزشی طراحی و تدوین شده است که به گفته سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، توسعه گردشگری در این جزیره در سه محور توسعه، رونق، بازار یابی و دیپلماسی در سه برنامه کوتاه، میان، و بلند مدت دنبال می شود.

مرتضی رمضانی گالشی یادآور شد: برنامه کوتاه مدت ویژه ۶ ماه تا یک سال آینده است که برای نیمه دوم امسال برنامه ریزی شده تا ۹ نمایشگاه بین المللی، ۱۶ رویداد ورزشی، ۱۷ فستیوال و ۱۱ رویداد در بخش های مختلف دیگر برگزار شود.

 

خیز برای جبران نامهربانی تابستان

هرچند تابستان امسال کیش به علت حوادث طبیعی همچون زلزله هرمزگان، مشکلات ناوگان حمل و نقل هوایی کشور،  عدم استقبال شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز به کیش به دلیل دمای بالای هوا در تابستان و روند واگذاری شرکت کیش ایر به بخش خصوصی باعث شد مسافران ورودی به این جزیره در تابستان کاهش داشته باشند اما به نظر می رسد این روند در چند مدت گذشته پا پس کشیده است.

به طوریکه با رایزنی های انجام شده توسط مسوولان جزیره کیش مرداد ماه و شهریور ماه با آغاز فعالیت سه ایرلاین دیگر در این جزیره روز به روز تعداد پروازها در کیش افزایش یافت و هم اکنون اکنون پروازهای ورودی و خروجی در هر روز بین ۶۰ مورد در نوسان است.

این روند به گونه ای بود که به گفته رییس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش، با بازگشت آرامش و بهبود وضعیت پروازها در فرودگاه کیش پذیرش مسافران در هتل های جزیره روند افزایشی به خود گرفته است به طوریکه با ادامه وضعیت مناسبت ترددها و افزایش حضور مسافران سطح اشغال هتل های این جزیره هفته گذشته به ۸۰ درصد رسید.

مسیح الله صفا روند افزایش پذیرش مسافران از شهریور ماه سال جاری نسبت به ماه های اول تابستان شکل گرفته است یادآور شد:  این روند برای چند روز در هفته گذشته دچار اخلال شد اما اکنون شاهد اوج گیری پذیرش در این اماکن هستیم.

صفا افزود: با توجه به روند بهبود برقراری پروازها از نقاط مختلف کشور به مقصد کیش انتظار می رود با پایداری این روند در روزهای آتی شاهد رشد حضور مسافران در جزیره باشیم.

آغوش آرام کیش پذیرای گردشگران

رونق بازار

گردشگری که سهمی ۸۰ درصدی در اقتصاد این جزیره دارد و تابستان امسال به علت کاهش مسافر بازار این جزیره به علت افت فروش خدمات و کالا حال ناخوشی داشت به گونه ای که بازاریان جزیره طی ۲ مرحله از مسوولان جزیره خواستار افزایش تعداد پروازها در این جزیره شدند.

مدیرعامل جامعه بازاریان و تجار کیش نیز در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: روند فروش و رونق بازارهای کیش در روزهای ابتدایی پاییز نسبت به تابستان امسال که دچار چالش های متعددی بوده رضایت بخش تر است و انتظار می رود حمایت ها از برقرار پروازها به مقصد این جزیره کماکان ادامه داشته باشد.

رحمان سادات نجفی همچنین افزود: جامعه بازاریان، تجار و بازرگانان کیش به عنوان بزرگترین تشکل این جزیره برای جبران کم رمقی تابستان در کنار دست اندارکاران بخش دولتی ایستاده تا در پاییز و زمستان روزهای پر رونقی را برای همه کیشوندان زده شود.

هرچند آمارها حاکی از آن است که در نیمه نخست امسال مسافران ورودی به جزیره کیش با ۳۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به  ۷۸۹ هزار و ۳۷۸ نفر رسیده اما انتظار می رود با تحقق وعده ها در برگزاری رویدادها و برنامه های مختلف و کاهش هزینه سفر پاییز و زمستان کیش به نوعی رقم بخورد تا آسیب های وارد شده به اقتصاد گردشگری کیش به علت شیوع کرونا و تابستانی کم رمق تا حدودی جبران شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار