معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد خبر داد
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که افزایش قیمت داروها در طرح دارویاب توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود، از ارائه مشاوره‌های لازم در این معاونت به بیماران جهت تامین داروهای کمیاب در داروخانه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱ 01 October 2022

دکتر «بهروز حیدری» امروز شنبه نهم مهرماه در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: یکی از نیازمندترین حوزه‌ها به ارتباط با رسانه‌ها برای اطلاعرسانی به مردم، معاونت غذا و دارو است که با توجه به شرایط حاکم بر دارو
در کشورمان از یک سو و مخاطرات مرتبط با استفاده نادرست از داروها و آگاهی‌بخشی بیشتر تعامل بیشتر با رسانه‌ها جهت اطلاعرسانی به جامعه مورد انتظار است.

وی در مورد طرح دارویاب نیز گفت: با وجود تلاشهای دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت دارو همانند کالاهای اساسی، از ابتدای امسال بسیاری از سندیکاها و شرکتهای دارویی در نشستهایی موضوع توقف فعالیتهایشان در صورت تداوم ثبات قیمت دارو را مطرح کردند و تداوم این تقاضا در ماه های ابتدایی سال موجب کاهش ذخائر دارویی در کشور شد لذا در همین راستا طرح دارویاب در دستور کار قرار گرفت.

حیدری خاطرنشان کرد: طرح مذکور به نحوی طراحی شده تا با وجود افزایش قیمت دارو، به لحاظ هزینه‌کرد فشاری متوجه بیماران نسبت به سال قبل نشود ولی طبق این طرح باید بیمار دارو را زیر نظر پزشک دریافت کند که در این صورت مابه‌تفاوت قیمت دارو توسط بیمه‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به کمبود برخی اقلام دارویی مانند سرم و شربت‌های آنتی بیوتیک اطفال، گفت: در زمینه آنتی‌بیوتیک‌ها پس از پیگیری‌ها، مجوز واردات این اقلام صادر شد ولی در مورد سرم با توجه به حجم بالای آن، مشکلاتی به لحاظ واردات وجود داشت که خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده، مشکل تامین سرم از هفته گذشته با تامین سرم‌های خارجی مرتفع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه با تاکید بر اهمیت اطلاعرسانی در زمینه تامین دارو، گفت: موضوع کمبود دارو در برخی مقاطع زمانی اتفاق می‌افتد ولی متاسفانه در هنگام بروز این شرایط، برخی تنها به دنبال دوختن کلاهی برای خود هستند به طوری که در این مقاطع زمانی شاهد افزایش قاچاق دارو و تقلب در این حوزه هستیم لذا امیدواریم با اطلاعرسانی به موقع از سوی رسانه‌ها، مردم در این خصوص آگاهی‌بخشی لازم شوند.

وی با بیان این که در اداره غذا و دارو معاونت‌های مختلفی برای کمک و مشاوره به مردم جهت تامین دارو وجود دارد، گفت: بیماران از طریق مراجعه به این معاونت می‌توانند علاوه بر دریافت مشاوره‌های لازم در این باره، تخلفات مشاهده شده در این حوزه را گزارش و پیگیری کنند.

حیدری در پایان نیز عنوان کرد: در حال حاضر در تامین برخی اقلام مانند داروهای بیهوشی که بعضاً کاملاً واردارتی نیز هستند، با کمبود در استان مواجه‌ایم ولی در سایر داروها معمولاً در صورت وجود نسخه و در حد تامین نیاز بیمار مشکلی وجود ندارد و در صورت کمبود مواردی نیز با اقدامات لازم در اسرع وقت مشکل برطرف می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دارویاب ، مشاوره ، کمیاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار