مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از انعقاد قرارداد فروش گازهای همراه ارسالی به مشعل مربوط به واحدهای بهره‌برداری نفت سفید، تمبی و پرسیاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲ 01 October 2022

علیرضا دانشی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به انعقاد قرارداد فروش گازهای همراه ارسالی به مشعل اظهار کرد: قراردادی میان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ناردیس در روزهای گذشته در بحث فروش گازهای همراه ارسالی به مشعل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مربوط به واحدهای بهره‌برداری نفت سفید، تمبی و پرسیاه به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نسبت به جمع‌آوری گازهای همراه در کوتاه مدت اقدام خواهیم کرد، افزود: این پروژه مهم در جهت تکمیل زنجیره ارزش، فعال‌سازی شرکت‌های داخلی و رفع آلاینده‌های محیط زیست اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: با یک مزایده، معادل ۶۴ میلیون فوت مکعب گاز جمع‌آوری می‌شود که ارزش اقتصادی آن نزدیک به ۱۸۴ هزار دلار در روز است و می‌تواند علاوه بر بحث‌های زیست محیطی کمک بسیار خوبی به بخش‌های تولیدی داشته باشد.

دانشی با بیان اینکه انجام چنین اقداماتی هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد، عنوان کرد: بخش خصوصی به عنوان یار و همراه بخش دولتی می‌تواند در چنین حوزه‌هایی ورود کند و با نگاه مثبت طرفین منافع حداکثری را برای کشور به دنبال داشته باشند.

وی در پایان گفت: مزایده فروش گازهای همراه مشعل با کسب مجوز از شرکت ملی نفت ایران از خردادماه سال جاری آغاز شده است و ۹ شرکت، صلاحیت لازم برای حضور در ۴ مزایده را دریافت کردند که در این زمینه شرکت‌های برنده در مردادماه مشخص شدند و اکنون این اولین قرارداد در این زمینه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار