مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری قم گفت: نسل جوان از مشاغل عملیاتی، صنعتی و کارخانه‌ای دور شده و به سمت مشاغل خدماتی، الکترونیکی و فضای مجازی روی آورده‌اند.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶ 02 October 2022

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل شهیدی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال در استان باید تلاش بیشتری شود تا به نتایج بهتری دست یابیم، اظهار کرد: در این عرصه شاهد تغییر سلیقه‌ها و علایق نسل جدید هستیم.
وی ادامه داد: این تغییر سلیقه‌ها موجب شده نسل جوان از مشاغل عملیاتی، صنعتی و کارخانه‌ای دور شده و به سمت مشاغل خدماتی، الکترونیکی و فضای مجازی روی آورده‌اند.
مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری قم با بیان اینکه اتفاقات چند سال اخیر در کشور به خصوص در حوزه بورس و ارز دیجیتال دوباره مقداری سلیقه‌ها را متفاوت کرد، عنوان کرد: این اتفاقات موجب شده افرادی که نتوانستند در حوزه‌های الکترونیکی و فضای مجازی فعالیت کنند، مجدد به سمت مشاغل عملیاتی، صنعتی و کارخانه‌ای روی آورند.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه استقبال از دوره‌های مهارت‌آموزی در حال افزایش است، ابراز کرد: این دوره‌ها برای جوانان فاقد تسهیلات و دانشجویان فارغ‌التحصیل برگزار می‌شود.
شهیدی مهر با بیان اینکه شاهد رشد حضور فارغ‌التحصیلان در دوره‌های مهارت‌آموزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان هستیم، مطرح کرد: در این دوره‌ها حتی فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری نیز حضور پیدا می‌کنند.
مدیرکل امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری قم با تاکید بر مزایای شرکت در این دوره‌ها، عنوان کرد: دانشجویان با شرکت در این دوره‌ها می‌توانند علم و عمل را در کنار هم داشته باشند و علاوه بر اخذ مدرک از نظر فنی نیز مهارت داشته باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این افراد پس از مهارت‌آموزی می‌توانند در شرکت‌های خصوصی، کارخانجات و فضاهای عمومی دستگاه‌های اجرایی ورود پیدا کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار