به ازای هر بار سزارین که منجر به برش در رحم می شود، برای بارداری بعدی خانم احتمال خطر وجود دارد که مهمترین آن خطرات چسبندگی جفت به رحم و چسبندگی رحم به جدار شکم می باشد و به ازای هر بار سزارین این موارد خطر بیشتر خواهد شد
کد خبر: ۱۰۷۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 02 October 2022

به گزارش تابناک مازندران ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اگر خانمی بیش از دو بار عمل سزارین قبلی انجام دهد با دستور پزشک می توانند باردار شوند.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر برات در پاسخ به سوالی که آیا وقتی خانمی دو بار عمل سزارین انجام داد، می تواند مجدد باردار شود یا نه؟ گفت: اگر خانمی بیش از دو بار عمل سزارین انجام داده، میتواند با مشورت با پزشک، برای بارداری سوم اقدام کند با این شرط که مراقبت در دوران بارداری را بیشتر از گذشته رعایت نماید.
دکتر شهناز برات متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: به ازای هر بار سزارین که منجر به برش در رحم می شود، برای بارداری بعدی خانم احتمال خطر وجود دارد که مهمترین آن خطرات چسبندگی جفت به رحم و چسبندگی رحم به جدار شکم می باشد و به ازای هر بار سزارین این موارد خطر بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه چطور می توانیم این مشکل را حل کنیم، عنوان کرد: بهترین راه برای پیشگیری از این اتفاق، زایمان به روش طبیعی می باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: اصولا در مقایسه با زایمان طبیعی، زایمان سزارین عوارضی مثل خونریزی و درد بیشتری دارد و مدت زمان بهبودی بعد از آن نیز بیش از یک ماه است، درصورتی‌که اکثر مادرانی‎ که زایمان طبیعی کرده‌اند می‎توانند بعد از ۲۴ ساعت از بیمارستان مرخص شوند.
دکتر برات گفت: به ازای هر بار سزارین، احتمال چسبندگی، شانس باداری‌های بعدی را کاهش می دهد.
وی با اشاره به اینکه جراحان زنان و زایمان باید از عمل سزارین‌های غیر ضروری خودداری کنند، اذعان داشت: معمولا روش زایمان سزارین باید زمانی انتخاب شود که یا جان جنین و یا مادر در خطر باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که خانم های باردار می توانند روش های زایمان‌های بی درد را انتخاب کنند، گفت: بدون دلیل علمی سزارین را انجام ندهید و پزشک را تحت فشار قرار ندهید.
متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: قبل از اقدام به بارداری در مادرانی که دو زایمان سزارین انجام دادند حتما با پزشک خود مشورت کنند تا بتوانند زایمان ایمن رو تجربه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار