مدیر منطقه سه شهرداری قم گفت: بعد از سال‌ها، بازسازی شهربازی ۷۲ تن در دستور کار قرارگرفته و مراحل جذب سرمایه‌گذار آن انجام‌شده است.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ 02 October 2022

به گزارش تابناک قم، مهرداد روحانی،مدیر منطقه سه شهرداری قم یکی از منابع اصلی و پایدار درآمدی را سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: منطقه سه دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه سرمایه‌گذاری است.

او هفت موضوع سرمایه‌گذاری در منطقه را به ترتیب موردبررسی قرارداد و افزود: سه مورد از ۷ مورد در سال گذشته عملیات اجرای آن شروع‌شده و یکی از آن‌ها ساخت پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) بوده که کلنگ آن زده‌شده و ازنظر موقعیت شهری در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد.

مدیر منطقه سه شهرداری قم اعتبار ساخت پارکینگ میدان امام خمینی (ره) را ۱۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این پروژه به مدت ۱۸ ماه اجرا می‌شود و از اهداف مهم اجرای آن تسهیل دسترسی به کاربری‌های تجاری و ساماندهی ترافیک خیابان حرم نمای امام خمینی (ره) است.

او ادامه داد: پارکینگ میدان امام خمینی (ره) در ۶ طبقه روی پیلوت و با زیربنایی بیش از ۱۷ هزار مترمربع و با ۴۰۰ سلول پارکینگ ساخته می‌شود، ویژگی دیگر این پارکینگ دارا بودن کارواش و کاربری‌های دیگری مانند فضای اداری و سرویس بهداشتی است.

روحانی سهم شهرداری را در سرمایه‌گذاری و ساخت پارکینگ طبقاتی میدان امام خمینی (ره) تشریح کرد و گفت: آورده شهرداری در سرمایه‌گذاری پارکینگ طبقاتی زمینی به مساحت ۲ هزار ۲۴۷ مترمربع بوده و در پایان پروژه در مزایده به بهره‌بردار واگذار می‌شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم در ادامه آخرین وضعیت شهربازی میدان ۷۲ را نیز موردتوجه قرارداد و بیان کرد: بعد از سال‌ها که این شهربازی بلااستفاده مانده بود، بازسازی آن در دستور کار قرارگرفته و مراحل جذب سرمایه‌گذار آن انجام‌شده و با محوریت سازمان پارک‌ها به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

او فضای شهربازی شهدای ۷۲ تن را ۵۳ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: احیای فضای سبز و اجرای تکنولوژی جدید در آبیاری فضای سبز شهربازی نیز در حال انجام است و آورده شهرداری در این پروژه عرصه فضای سبز، ساختمان‌ها و زیرساخت‌های شهربازی بااعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم سومین پروژه سرمایه‌گذاری مهم منطقه را احیای رستوران آبشار در بوستان ولایت دانست و تصریح کرد: این رستوران در موقعیت ۲۳۰ هکتاری بوستان فرامنطقه‌ای ولایت قرار داشته و فضای جنگلی منحصربه‌فرد پیرامون رستوران بسیار موقعیت خوبی برای آن ایجاد می‌کند.

او سرمایه‌گذاری شهرداری در بوستان ولایت را بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال دانست و یادآور شد: روشنایی بوستان به‌زودی اجرا می‌شود و رستوران آبشار بخشی از بوستان ولایت است و در کنار سایر کاربری‌های بوستان مانند فضای تفریحی آبی، هوایی و زمینی، کاربری تجاری در حوزه صنایع‌دستی نیز جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.

روحانی ادامه داد: رستوران در سالیان زیادی رهاشده بود و احیای آن در دستور کار قرارگرفته و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و دارای روف گاردن بوده که به تمام شهر و حرم مطهر نیز مشرف است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم اعتبار اختصاص داده‌شده به احیای رستوران آبشار را ۱۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در احیای رستوران آبشار ملک و زمین آن آورده شهرداری بوده و سرمایه‌گذار تجهیز و بهره‌برداری آن را به عهده گرفته است.

او  به ساخت سایت ۲۰ هزار مترمربعی در نمایشگاه بین‌المللی قم بعد از عوارضی قم با کاربری و تفریحی و شهربازی نیز اشاره کرد و گفت: سایت ۲۰ هزار مترمربعی در نمایشگاه بین‌المللی قم در مرحله مطالعات و پهنه‌بندی بوده و جذب سرمایه‌گذار برای آن در دستور کار قرارگرفته است.

روحانی عنوان کرد: پروژه بعدی منطقه ساخت مجتمع تجاری به مساحت ۲ هزار مترمربع در بلوار شهید بهشتی است که مطالعات آن در حال انجام است و آورده شهرداری در این پروژه زمین، مجوز‌ها و تراکم و سطح اشغال خواهد بود که در قالب مجتمع خدماتی در حوزه روشنایی و الکترونیکی اجرا شود و آماده جذب سرمایه‌گذار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار