معاون جهاد کشاورزی استان همدان؛
تولید دانه‌های روغنی نقش بسزایی در صرفه‌جویی ارزی دارد چرا که ۸۵ درصد روغن مورد نیاز کشور در سال با واردات تامین می‌شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ 02 October 2022

به گزارش تابناک همدان، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سالانه بیش از ۳۰ درصد ارزبری کالا‌های اساسی به دانه‌های روغنی و استحصال آن اختصاص می‌یابد. دانه‌های روغنی و مشتقات آن  پس از غلات به عنوان منبع تولید انرژی در تغذیه انسان و دام و طیور مطرح است که روغن آن برای مصرف خوراکی، صنعتی و کنجاله آن به مصرف خوراک دام و طیور می‌رسد.

حسین فضلی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار عقد قرارداد با کشاورزان کلزاکار استان همدان انجام شده و سطحی معادل هزار و ۲۰۰ هکتار هم کشت شده است.

او با بیان اینکه در استان همدان کارخانه روغن‌کشی نهاوند با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰۵۰۰۰ تن روغن‌کشی و بسته بندی فعال است افزود: نیاز سالیانه استان به روغن خوراکی ۳۱۵۰۰ تن است که در شرکت‌های پخش از کارخانه های تولید روغن نباتی کشور تامین و توزیع می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: قیمت خرید تضمینی کلزا ۲۲۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم در نظر گرفته شده است و ۲۰ هزار ریال هم یارانه کشت پرداخت می‌شود .

منبع فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار