رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت را می‌توان به عنوان الگویی در خدمتگذاری به مردم و سپر دفاعی محکم در برابر کسانی که قصد دارند به نظام جمهوری اسلامی آسیب برسانند و به خیال خام خودشان مردم را تحریک می‌کنند که به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی آسیب برسانند، قرار داد.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳ 02 October 2022

علی دهقانی در اولین یادواره شهدای حقوقی استان خوزستان که امروز (۱۰ مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس دوران عزت و اقتدار و تلاش در جهت رسیدن کشورمان به نقطه اوج تعالی و حاصل مجاهدت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان اسلام بود. خلق این حماسه، به واسطه اخلاص، گذشت، فداکاری، عدالت‌خواهی، تقوا و پرهیزکاری، دشمن‌شناسی و ایثار و ولایت‌پذیری و اطاعت از ولی امر مسلمین بود. این مولفه‌های اصلی و صدها ویژگی برجسته دیگر دفاع مقدس فرهنگی ایجاد کرد که یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ اسلامی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دفاع مقدس فرهنگی به وجود آورد که دارای ارزش‌های بنیادین اسلامی است؛ این فرهنگ، فرهنگ ایثار و شهادت و تامین‌کننده عزت، استقلال و امنیت کشورمان و عامل موثر در دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است و موجب پیشرفت نظام جمهوری اسلام ایران شده است. این فرهنگ مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها، اعتقادات و رفتار تعالی‌بخش مربوط به شهادت است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر اهمیت اشاعه فرهنگ دفاع مقدس، گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در همه جا و همه عرصه‌ها و سازمان‌ها به عنوان سپری محکم در برابر توطئه‌ها و تهاجم دشمنان و معاندان نظام است. فرهنگ ایثار و شهادت را می‌توان به عنوان الگویی در خدمتگذاری به مردم و سپر دفاعی محکم در برابر کسانی که قصد دارند به نظام جمهوری اسلامی آسیب برسانند و به خیال خام خودشان مردم را تحریک می‌کنند که به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی آسیب برسانند، قرار داد.  

دهقانی تاکید کرد: دیدیم که مردم چگونه سلحشورانه با قرار دادن فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک سپر، در برابر کسانی که قصد تعرض به امنیت مردم را داشتند و به مقدسات توهین و اهانت کردند، ایستادند و این اقدامات را محکوم کردند. این مانع قوی، همان الگوی ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: نور ولایت، هموراه در جبین منور رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ساطع بود و پیام گویای دفاع مقدس و اهمیت آن در ولایت و امامت تبلور پیدا می‌کند. دفاع مقدس جایگاه نظام جمهوری اسلامی را در برابر تهدید استکبار جهانی، ارتقاء داد و عزت و استقلال و اقتدار و امنیت را برای کشورمان به ارمغان آورد. دفاع مقدس سند عزت و اقتدار ملت ایران است و به برکت خون پاک شهدا، الگویی برای نهضت‌های آزادی‌بخش در سراسر جهان و الگویی قوی و مقاوم برای مقاومت عبور از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس کل دادگستری خوزستان در پایان با اشاره به وجود ۹۷۲ ایثارگر در دستگاه قضا در استان خوزستان یادآور شد: اولین یادواره شهدای حقوقی دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه استان خوزستان امروز برگزار شد.

برچسب ها: دادگستری ، دفاع مقدس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار