مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امسال برای حضور سرمایه گذاران خارجی در کیش ۷۰ میلیون دلار فرصت ایجاد شده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱ 19 October 2022

به گزارش تابناک جزیره مهدی کشاورز در نشست خبری با بیان اینکه موضوع مالکیت زمین برای حضور سرمایه گذاران خارجی مساله مهمی است افزود: حضور نهاد‌های مالی بین المللی می‌تواند مشکلات حضور سرمایه گذاران خارجی را کاهش داد.

وی گفت: برای تحقق سرمایه گذاری‌های خارجی نیازمند ایجاد نهاد‌های مالی بین المللی همچون بورس، بانک و بیمه در مناطق ازاد هستیم

کشاورز با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری در کیش گفت: برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در جزیره، سامانه سرمایه گذاری را رونمایی کرده ایم که به پنجره واحد دولت هم متصل شده و در این سامانه همه فرصت‌های سرمایه گذاری به همراه شناسنامه فرصت‌ها ارائه می‌شود.

وی طرح ساماندهی سواحل را یکی از فرصت‌های مهمی عنوان کرد که با ارزشی بیش از هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال ارائه می‌شود و در یک دوره پنج ساله اجرایی خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: تا پایان سال ۷۰ بسته سرمایه گذاری دیگر در سامانه سرمایه گذاری کیش ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به موضوع ساخت واحد‌های مسکونی در کیش هم اشاره کرد وگفت: پیمانکار اولیه آن تعیین شده و دلیل تاخیر در اجرای پروژه هم ارائه طرح جامع مسکن توسط دولت بود که قوانین این طرح جامع را به مناطق آزاد هم تسری داده اند، ولی در نهایت تا دو ماه آینده کار‌های اولیه از سر گرفته می‌شود.

مهدی کشاورز افزود: بالغ بر سه هزار واحد مسکونی در کیش ساخته خواهد شد.

وی با تاکید بر داشتن نگاه علمی به اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در کیش گفت: ۲۸ پرونده مربوط به طرح‌هایی که بعضا به مدت ۱۴ سال بلاتکلیف رها شده بود در مدت کمتر از هفت ماه رسیدگی و در نتیجه آن دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بلاتکلیفی خارج شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به پروژه گل شرق هم اشاره کرد و گفت: این طرح در مراحل پایانی مراحل حقوقی و قضایی قرار دارد.

مهدی کشاورز به تشریح وضع زیر ساخت‌های جزیره برای حضوری پر رنگ در رویداد جام جهانی قطر پرداخت و افزود: ترمینال جدید فرودگاه کیش به زودی به میزان ۹۲ درصد پیشرفت می‌رسد و می‌توان از آن استفاده کرد.

کشاورز تقویت زیر ساخت‌های آب و برق، افزایش ظرفیت فاضلاب به ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، مراحل پایانی ساخت باند جدید فرودگاه، تکمیل چهار زمین فوتبال با استاندار‌های ملی و بین المللی، تفاهم نامه برای استفاده از سه هزار صندلی شناور‌های کروز و در نهایت مکاتبه برای حضور تیم ملی در کیش را از دیگر اقدامات برای بهره مندی از فرصت جام جهانی قطر اعلام کرد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه توجه به گردشگری تخصصی در کیش به یک ضرورت تبدیل شده گفت: توجه به گردشگری دانش بنیان، صنعتی، ورزشی و مذهبی در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار