خمیردندان صرفا برای تمیزی دندان‌ها و حفظ سلامت آنها نیست، بلکه اثرات مفید دیگری نیز دارد. این ماده برای تسکین جای نیش حشرات نیز موثر عمل می‌کند.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ 03 December 2022

در قسمت اول این مطلب با عنوان «همه ی درمان های خانگی مفید نیستند» به بررسی برخی درمان های خانگی پرداختیم. گفتیم که قرار دادن پیاز در داخل اتاق تاثیری در مقابله با سرایت آنفلوانزا ندارد، جوش شیرین برای بهبود عفونت ادراری موثر است، برای التیام زخم ها می توان به عسل اعتماد کرد، قرار دادن یخ در حین تب باعث فروکش کردن حرارت بدن می شود، گذاشتن سکه روی جای نیش زنبور بی تاثیر است و شیرین بیان باعث تسکین گلودرد و چای کیسه ای باعث بهبود تب خال می شود.

در قسمت دوم و پایانی این مطلب در خصوص دیگر درمان های خانگی که ما آنها را نسخه های مادربزرگ ها می نامیم صحبت خواهیم کرد.

 

نوار لنت برای مقابله با زگیل موثر است
درست است

هر تعمیرکاری که این درمان خانگی را به شما پیشنهاد داده درست گفته است. نوار لنت که بیشتر در کارهای الکترونیکی کاربرد دارد، برای مقابله با زگیل نیز موثر است.

اگر دچار سرفه شده‌اید، می‌توانید به کاکائوی سیاه اعتماد کنید. شکلات حاوی «تئوبرومین» است که با تسکین عصب پنوموگاستریک، تاثیر زیادی در درمان سرفه دارد
نتایج پژوهش ها نشان می دهد که استفاده از نوار لنت یک روش بدون درد و ارزان قیمت برای کمک به رفع زگیل است.

زگیل در اثر ویروس پاپیلومای انسانی و روی سطح پوست ایجاد می شود. به نظر می رسد که نوار لنت باعث تحریک پوست و سیستم ایمنی شده و برای رفع زگیل موثر عمل می‌کند.

برای این کار کافیست چند سانتی‌متر از نوار لنت را بریده و روی زگیل بچسبانید. بعد از شش روز آن را کنده و زگیل را خیس کنید. سپس با سوهان یا سنگ پا به آرامی روی آن را بسابید و اجازه دهید به مدت یک شب باز بماند.

روز بعد دوباره یک تکه از نوار لنت را روی آن بچسبانید و همین کار را تکرار کنید. خواهید دید که زگیل در عرض حداکثر دو ماه از بین می رود.


خمیردندان باعث تسکین خارش ناشی از گزش حشرات می شود
درست است

خمیر دندان صرفا برای تمیزی دندان‌ها و حفظ سلامت آنها نیست، بلکه اثرات مفید دیگری نیز دارد. این ماده برای تسکین جای نیش حشرات نیز موثر عمل می‌کند.

می توانید جای نیش حشرات و پشه ها را با کمی آب و صابون تمیز کرده و کمی خمیر دندان روی آن بزنید. خمیردندان‌های حاوی روغن نعنا برای افرادی که نسبت به این ترکیب حساسیت ندارند، موثرتر است. تاثیر خنک کنندگی آن می تواند باعث تسکین خارش ناشی از نیش شود.

خمیردندان‌های حاوی پروپیلن گلیکول و سدیم لوریل سولفات باعث بروز واکنش های آلرژیک می شود و باید از آنها پرهیز کرد.

توصیه می کنیم روزانه دو مرتبه مقدار کمی خمیردندان روی جای نیش بگذارید تا سوزش و خارش آن برطرف شود.


جویدن تخم رازیانه یا زیره برای بهبود مشکل گوارش مفید است
درست است

هر بار که دچار مشکلات گوارشی شدید و در هضم غذا مشکل پیدا کردید، به جای دارو به آشپزخانه و سراغ ادویه هایتان بروید. تخم رازیانه یا زیره به هضم غذا کمک کرده و باعث کاهش گاز و نفخ می شود. این ادویه ها حاوی مواد معدنی مفید بویژه منیزیم هستند.

اگر به طور مرتب دچار مشکلات گوارشی می شوید، حتما به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنید تا دلیل اصلی آن مشخص شود. در غیر این صورت مشکلات گاه به گاه گوارشی را با تخم رازیانه برطرف کنید.

می توانید بعد یا بین غذا تا حداکثر یک قاشق چایخوری تخم رازیانه یا زیره بجوید. همچنین می توانید این میزان را در یک فنجان آب و به مدت ده دقیقه دم کرده و میل کنید.

تخم رازیانه یا زیره به هضم غذا کمک کرده و باعث کاهش گاز و نفخ می شود. این ادویه ها حاوی مواد معدنی مفید بویژه منیزیم هستند

 

پاشیدن آرد روی جای سوختگی باعث درمان آن می شود
اشتباه است

جای سوختگی های جزئی دردناک است، اما تاکنون نتایج هیچ پژوهشی ثابت نکرده است که آرد کمکی در جهت درمان و بهبود جای سوختگی بکند.

برای تسکین سوختگی های جزئی و سوزش آن روش های بهتری وجود دارد. سرکه سیب حل شده در آب برای این کار مناسب تر است. سرکه سیب حاوی اسید آستیک و اسیدآلفا هیدروکسی است که برای رفع سلول های مرده پوست کارساز هستند.

عسل؛ چای کیسه ای، شیر یا جوی دوسر نیز تاثیر خوبی در برطرف کردن سوزش پوست دارد. چای کیسه ای را خنک کنید و یا کمپرس شیر تهیه کرده و به مدت 15 دقیقه روی جای سوختگی جزئی قرار دهید. می توانید هر ساعت یک بار این کار را تکرار کنید.


کاکائوی سیاه برای تسکین سرفه
درست است

اگر دچار سرفه شده اید، می توانید به کاکائوی سیاه اعتماد کنید. شکلات حاوی «تئوبرومین» است که با تسکین عصب پنوموگاستریک، تاثیر زیادی در درمان سرفه دارد.

از آنجایی که تئوبرومین از لوبیای کاکائو به دست می آید، در بیشتر شکلات ها وجود دارد، اما شکلات سیاه و تلخ و پودر کاکائو حاوی بیشترین میزان این ترکیب است.

در خصوص میزان مصرف شکلات سیاه نظر واحدی وجود ندارد، اما به نظر می رسد که مصرف 57 گرم شکلات سیاه برای افراد بزرگسال و 28 گرم برای کودکان کافی باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار