معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از اشتراک توانمندی ها و توسعه تعاملات بین ایران و روسیه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۱۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ 13 December 2022

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در همایش یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران که صبح سه شنبه ۲۲ آذر در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی برگزار شد؛ هدف از برپایی این نمایشگاه را آغازی برای همکاری های راهبردی و برداشتن گام های رو به جلو در صنعت هوایی عنوان کرد و گفت: یکی از بحث های مهم این نمایشگاه شبکه سازی و فراهم کردن بستری برای رسیدن به دستاورد های مد نظر در صنعت هوایی است.

منطقی با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه های سال های گذشته افزود: برخی نتایج برگزاری نمایشگاه های پیشین، قرار گرفتن شرکت های دانش بنیان در زنجیره تامین و ساخت هواپیما و بالگرد همچنین توسعه پهباد ها در بخش های تجاری کشور، ایجاد کنسرسیوم بین شرکت های فناور جهت طراحی و توسعه هواپیما و بالگرد بود.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه فعلی نیز همکاری های مشترک صنایع هوایی ایران و روسیه در زمینه همکاری های مشترک در MRO هواپیماهای تجاری، ساخت هواپیما هایی با ظرفیت 100 تا 150 نفر توسط اتحاد هواپیمایی روسیه همچنین همکاری مشترک در طراحی و تولید هواپیماهای 70 تا 100 نفره و بالگرد ka226در ایران پیگیری می شود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت 3 محور اصلی این نمایشگاه راپشتیبانی یا تاب آواری ناوگان، شبکه سازی منجر به ساخت محصول و زمینه سازی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: تعامل وسیعی بین ایران و روسیه برقرار شده و ما می توانیم با فراهم شدن زمینه های اشتراک توانمندی ها، دستاوردهای خوبی را شاهد باشیم.

منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در پایان با تاکید برشناخت ظرفیت های دو سویه و بهره بردن از توانمندی های مکمل در ساخت هواپیما گفت: ما در این نمایشگاه باید رویکردی برای شبکه سازی های فناورانه به کمک شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار