سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: زیرساخت های تولید آب و برق این جزیره در وضعیت پایداری قرار دارد و این پایداری برای میزبانی از مسافران نوروزی تقویت می شود.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴ 03 January 2023

به گزارش تابناک جزیره، سعید پورزادی  در بازدید از شرکت آب و برق کیش با بیان اینکه ۱۰۰ درصد آب و برق مورد نیاز این جزیره در این منطقه تولید می شود و به خط سراسری وصل نیست اظهار کرد: تمام تلاش شرکت های فعال جزیره پایداری این انرژی ها در زمان های اوج مصرف و ایام پر مسافر جزیره است.

وی افزود: در کنار ایجاد زیرساخت های مناسب برای افزایش تولید در دستور کار بوده و تعمیرات اساسی تجهیزات تولید آب و برق از دیگر اولویت این شرکت است.

پورزادی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت تولید آب و برق در ۲ شرکت این جزیره و با توجه به جمعیت حدود ۵۰ هزار نفری کیش، تا چند سال آینده مشکلی در تامین و توزیع این انرژی های مورد نیاز وجود ندارد.

وی در خصوص افزایش ظرفیت فاضلاب این جزیره نیز گفت: امسال پس از حدود ۶ سال بلا تکلیفی با تکمیل تجهیزات امکان تصفیه فضلاب در این جزیره از حدود ۱۰ هزار به ۱۷ هزار متر مکعب در روز رسید که قابل ارتقا به ۲۰ هزار متر مکعب نیز است.

مدیرعامل شرکت آب و برق کیش نیز گفت: با بهره برداری از خط هفتم گاز سراسری جهت مصرف در واحد های نیروگاهی کیش، سالانه ۳۰۰ میلیون لیتر گازوئیل صرفه جویی می شود.

ابوالفضل صدرائیه با بیان اینکه از مهر ماه امسال مصرف سوخت گازوئیل قطع شده است و تمام سوخت مصرفی هشت واحد نیروگاهی از گاز انتقالی تامین می شود یادآور شد: طول عمر بالای قطعات، کاهش استهلاک و آلودگی هوا از مزیت های استفاده از گاز به عنوان سوخت واحد های نیروگاهی است.

وی با اشاره به اینکه سیستم کنترل هوشمند توزیع آب در این شرکت راه اندازی شده است افزود: با این سیستم امکان کنترل فشار و دبی آب توزیعی در تمام محلات جزیره به صورت آنی قابل ملاحظه است که می توان با این اقدام در کنار افزایش رضایتمندی از ۱۰۰ درصد پرتی آب در حوادث نیز جلوگیری کرد.

شرکت آب و برق کیش با سرمایه گذاری وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد کیش در سال ۱۳۶۹ با هدف تولید، انتقال و توزیع آب شرب بهداشتی و برق در جزیره کیش تاسیس شد، وظیفه این شرکت تولید، انتقال و توزیع آب و برق مطمئن در جزیره کیش بوده و هم اکنون به بخش خصوصی واگذار شده است.

هم اکنون در این شرکت روزانه ۲۱ هزار متر مکعب آب تولید می شود که ظرفیت اسمی آن تا ۲۴ هزار متر مکعب در هر روز است؛ میزان تولید برق این شرکت نیز روزانه حدود ۲۰۰ مگاوات ساعت است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده و از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار