اداره بنادر و دریانوردی کیش در اطلاعیه ای اعلام کرد: تردد شناورها، امروز سه شنبه ۲۰ دی به علت وزش باد و تلاطم دریا در این جزیره ممنوع است.
کد خبر: ۱۰۸۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲ 10 January 2023

به گزارش تابناک جزیره، در اطلاعیه آمده است: با توجه به هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی و پیش بینی وزش بادهای شدید، افزایش ارتفاع موج تردد تمامی شناورها امروز سه شنبه در برخی ساعات ممنوع است.

تردد شناورهای تفریحی و گردشگری، آکواریومی، صیادی و قایق‌های سبک نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود و شناورهای خودرو بر نیز از ساعت ۱۱ امروز اجازه تردد نخواهند داشت و گردشگران و کلوپ‌های ورزش‌های دریایی در این ایام از فعالیت‌های دریایی و انجام ورزش‌های آبی خودداری کنند.

دریانوردان و گردشگران می‌توانند در زمان بروز هرگونه سوانح دریایی با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶ VHF ارتباط دریایی برقرار کنند.

هواشناسی هرمزگان با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: از امروز تا فردا چهارشنبه با توجه به ناپایداری های جوی و دریایی رگبار باران و رعد و برق و تا صبح جمعه هفته جاری تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می شود.

وزش باد نعشی شمال غربی و افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی و دور از ساحل در این مدت به حداکثر ۲ متر بر ساعت می رسد و این پدیده موجب خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمال نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس ها دریایی و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی می‌شود که توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورها در بنادر استان انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار