مدیرعامل شرکت فرودگاه و بنادر کیش گفت: سازمان منطقه آزاد اعتبارات لازم خرید ۲ دستگاه خودروی آتش‌نشانی فرودگاهی برای این جزیره را تخصیص داده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸ 26 February 2023

عزت الله محمدی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نهمین دوره از مانور طرح اضطراری ۲ سالانه فرودگاه بین المللی کیش در پاسخ سوال به ایرنا در خصوص برنامه های آتی برای توسعه سطح ایمنی در این فرودگاه اظهار کرد: به منظور خرید ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی ۲ میلیون یورو اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد کیش تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به اینکه این اعتبار سال آینده تامین و هزینه خواهد شد افزود: انتظار می رود بتوانیم با این اقدام سطح استانداردهای بین المللی ایمنی این فرودگاه را ارتقا دهیم.
محمدی افزود: اصلاح موانع و حصار کشی محیط پیرامونی فرودگاه برای جلوگیری از ورود حیات وحش، برگزاری جلسات مختلف با مشارکت گروه های امدادی، ایمنی و امنیتی جهت افزایش بهداشت ایمنی و کار (HSE) از دیگر اولویت های این شرکت برای توسعه سطح ایمنی در فرودگاه بین المللی کیش است.
مانور اضطراری ۲ سالانه با حضور دستگاه ها و نهادهای درون و برون فرودگاهی از جمله هلال احمر، اورژانس، پایگاه هوایی، آتش نشانی شهر، بیمارستان، آتش نشانی فرودگاه، شرکت های هلی کوپتری، نیروهای نظامی و انتظامی و حراست در محدوده ایر ساید فرودگاه کیش برگزار شد.
این مانور با هدف آمادگی ارگان‌های عملیاتی، هماهنگی و فرماندهی در شرایط اضطراری مانند وقوع سوانح هوایی در فرودگاه بین‌المللی کیش انجام شد.
اطفاء هواپیماهای آتش گرفته، امداد و نجات، حمل و انتقال مصدومان به منطقه تریاژ، امداد هوایی، محصور کردن منطقه آسیب دیده توسط یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه و ایمنی سازی باند فرودگاه از جمله عملیات‌های صورت گرفته در مانور اضطراری ۲ سالانه در فرودگاه بین‌المللی کیش بود.
مانور دوسالانه فرودگاه بین المللی کیش مانوری بین المللی و از الزامات صنعت جهانی هوانوردی است که کلیه فرودگاه ها باید بر طبق استانداردها و دستورالعمل های سازمان جهانی هوانوردی از آن پیروی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار