برداشت میگوی پرورشی در مزارع پرورش هرمزگان پارسال 22 درصد افزایش داشت. استفاده از شبکه هوادهی و غذادهی پیشرفته، ماندگاری بالا و کیفیت لارو و افزایش تولید در هکتار سبب افزایش برداشت میگوی پرورشی در مزارع هرمزگان شده است.
کد خبر: ۲۰۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 05 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پرورش میگو در سطوح گسترده در استان هرمزگان یکی از مزیت های کم نظیر این منطقه و کمک به اقتصاد ملی است که ضمن اشتغال آفرینی موثر و پایدار سبب کمک به رشد اقتصادی کشور و تامین منابع پایدار تغذیه ای در داخل و امکان صادراتی به کشورهای مختلف می شود.

کیفیت میگوی هرمزگان نیز در مقایسه با دیگر کشورها بیشتر و بهتر بوده و این مسئله نیز سبب شده تا پرورش میگو به یک صنعت ارزش آفرین در استان هرمزگان و کل کشور تبدیل شود.

در همین زمینه معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان به واحد مرکزی خبر گفت : پارسال 7 هزار و 200 تن میگوی پرورشی در مزارع استان برداشت شد.

 پیش بینی می شود امسال 8 هزار و 500 تن میگوی پرورشی در استان برداشت شود.

وی گفت: استفاده از شبکه هوادهی و غذادهی پیشرفته، ماندگاری بالا و کیفیت لارو و افزایش تولید در هکتار سبب افزایش برداشت میگوی پرورشی در مزارع هرمزگان شده است .

کریمی افزود: میگوهای پرورشی از 3 هزار و 200 هکتار مزرعه در مراکز پرورش میگوی تیاب شمالی و جنوبی میناب ‌، کولغان بندرعباس، سایه خوش بندرلنگه، بندر مقام پارسیان و جزیره هنگام قشم برداشت شد.

هرمزگان پس از بوشهر دومین استان تولید کننده میگوی پرورشی در کشور است.

میگوهای پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است. پرورش این نوع میگو از سال 88 به صورت آزمایشی در 20 هکتار از مزارع پرورش میگو پرورش آغاز شده و اکنون مزارع وسیع  گسترده فراوانی در شرق و غرب هرمزگان در زمینه تولید و پرورش میگو فعال هستند.

امسال نیز تاکنون 200 هکتار از مزارع استان زیر کشت میگو پرورشی رفته است که 3 ماه دیگر قابل برداشت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار