مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز برداشت میگوی پرورشی از سطح سه هزار و 200 هکتار از مزارع استان در دور نخست برداشت میگو خبر داد.
کد خبر: ۲۵۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 05 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیدپرویز محبی در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: دور نخست برداشت میگوی پرورشی از اوایل تیر تا پایان آذر است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 8 هزار تن میگو از مزارع استان برداشت شود که 12 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: استفاده از شبکه‌های هوادهی و غذادهی خودکار ازجمله عواملی است که در افزایش برداشت میگوی پرورشی استان تاثیر داشته است.

محبی ادامه داد: میگوهای برداشت شده از مراکز پرورش میگو در تیاب شمالی و جنوبی میناب، کولغان بندرعباس، سایه‌خوش بندرلنگه، بندر مقام پارسیان، یکدار و عدالت سیریک، جاسک و جزیره هنگام برداشت می‌شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: انی استان به علت شرایط آب و هوایی بسیار گرم و تکثیر بیشتر بچه‌میگو نخستین استانی است که میگوی پرورشی را در دو دوره، طی یک سال برداشت می‌کند.
 
وی اضافه کرد: در دوره اول لارو میگو از اواخر اسفند در مزارع رهاسازی و در تیر برداشت می‌شود و دوره دوم نیز از مرداد آغاز و برداشت آخر آذر است.

محبی ادامه داد: میگوی پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است که از سال 88 به‌صورت آزمایشی در 20 هکتار از مزارع پرورش میگو پرورش یافت.

وی افزود: کاهش هزینه‌های غذایی، ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماری‌ها و داشتن دوره رشد کوتاه‌تر نسبت به میگوهای دیگر از جمله ویژگی‌های میگوی وانامی است.
 
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: 20 درصد از میگوی برداشت‌شده به بازار کشور ارسال و 80 درصد نیز به کشورهای آسیای جنوب شرقی، روسیه، فرانسه، عمان و امارات متحده عربی صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: میگوی‌های صادر‌شده بستگی به اندازه میگو هر کیلو تا پنج دلار ارزآوری دارد.

اضافه می‌شود، هرمزگان با دو هزار و 126 هکتار مزرعه پرورش میگو رتبه دوم تولید میگوی پرورشی را پس از استان بوشهر در کشور دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار