مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز رها سازی بیش از ۳۵ میلیون قطعه بچه میگو در دریا با هدف بازسازی ذخایر میگو خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 14 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیدپرویز محبی عصر شنبه در جمع خبرنگاران از آغاز رها سازی بیش از ۳۵ میلیون قطعه بچه میگو در دریا با هدف بازسازی ذخایر میگو خلیج فارس خبر داد و افزود: تاکنون بالغ بر بالغ بر ۱۲ میلیون قطعه بچه میگو با هدف بازسازی و ترمیم ذخایر در آبهای هرمزگان رها سازی شده و در دوهفته آینده روند رها سازی ادامه دارد.
 
محبی اظهارداشت: رهاسازی بچه میگوها در آبهای شرق استان به ویژه اطراف خوریات کولغان تا منطقه سیریک که زیستگاه اصلی میگو استان و همچنین نزدیک به محل صید گاه های هرمزگان است، انجام می شود تا بتواند نقش بهتری در جلوگیری از آسیب به این زیستگاه ها ایفا کند.
 
وی تصریح کرد: امسال در میزان تولید لارو و همچنین کار آمدی رها سازی امید است شاهد نتایج خوبی باشیم که با این رشد بخش قابل توجهی از آسیب های وارده به ذخایر میگو در آبهای هرمزگان جبران شود.
 
مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: بچه میگو ها از گونه موزی بوده که پیش از رهاسازی دریا به صورت پست لارو از مرکز تکثیر و بازسازی ذخاسر آبزیان خلیج فارس( کلاهی ) به استخرهای پرورشی انتقال می یابد و پس رسیدن به وزن یک تا دو گرمی از استخر ها برداشت و در دریا رها سازی می شوند.
 
وی ایجاد زیستگاه های مصنوعی در آبهای استان،تقویت یگان حفاظت منابع و آبزیان شیلات هرمزگان،کاهش صید غیر مجاز، مهار صید بی رویه و همچنین برنامه های فرهنگی ،آموزشی و ترویجی شیلات هرمزگان در راستای حفظ و حراست از آبزیان را از جمله برنامه های مهم شیلات هرمزگان در راستای ترمیم ذخایر آبزیان عنوان کرد.
 
گفتنی است صید غیر مجاز از خطرات جدی و تهدید کننده آبزیان به ویژه میگو در هرمزگان است که به علت کوچک بودن میگوها سبب نابودی ذخیره گاههای میگو می شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار