مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز برداشت ماهی سوف دریایی دراستخرهای خاکی پرورش میگو سایت کولغان با هدف تنوع گونه ای و تنوع آبزیان پرورشی و همچنین افزایش پروتئین دریایی در سبد غذایی خانواده ها خبر داد.
کد خبر: ۳۱۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 22 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید پرویز محبی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح امکان سنجی و مطالعه پرورش ماهیان دریایی در استخرهای خاکی بصورت آزمایشی در سایت پرورش میگوی کولغان شهرستان بندرعباس به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: پس از یک دوره پرورش حدود شش ماهه ماهی سوف دریایی که با وزن 50 گرم ذخیره سازی و پس از دوره پرورش با وزن متوسط 700 گرم که وزن مناسب بازاری محسوب می شود، برداشت و روانه بازار مصرف گردید .

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارداشت : اجرای این طرح به همت کارشناسان داخلی در استخرهای خاکی در استان هرمزگان برای اولین بار فراهم شده است.

محبی اشتغالزایی و ترویج مصرف گوشت آبزیان به عنوان غذای سلامتی و همچنین حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

وی پرورش آبزیان با استفاده از ظرفیت های موجود را یکی از گامهای مهم شیلات استان در راستای منویات مقام معظم رهبری به ویژه اقتصاد مقاومتی خواند.

وی تصریح کرد: پرورش آبزیان با توجه به وجود ظرفیت های بالا در استان علاوه بر اشتغال زایی می تواند بازده خوبی اقتصادی نیز ایجاد کند.

استان هرمزگان با یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور دارد و این در حالی است که هرمزگان در تکثیر و پرورش آبزیان نیز پیشرو است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار