دکتر مونسان برگزاری هفتمین نمایشگاه و همايش شهر ايده آل را عرصه بروز اراده كارشناسان و متخصصان در مسير پويايي جامعه اسلامي ايراني دانست.
کد خبر: ۳۴۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 18 December 2016
آغاز بکار همایش و نمایشگاه شهر‌ايده آل در کیش
دکتر مونسان برگزاری هفتمین نمایشگاه و همايش شهر ايده آل را عرصه بروز اراده كارشناسان و متخصصان در مسير پويايي جامعه اسلامي ايراني دانست.

به گزارش تابناک کیش، هفتمین همایش شهر ایده ال با قرائت پیام دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش  در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

در این پیام دکتر مونسان با گرامیداشت مقدم شرکت کنندگان در هفتمین همايش علمی مدیریت شهری یا شهر ايده آل، اعم از متخصصان و كارشناسان برنامه‌ ريزي شهري، توليد‌ كنندگان محصولات كار بردي در حوزه توسعه و گسترش خدمات شهري و همچنين شهرداران و مسئولان نواحي شهرهاي كشور، رسیدن به شهر ایده آل را آرزوی بشر برای از بین بردن کمبودهای ناشی از زندگی اجتماعی روزمره دانست.

وی در این پیام با بیان اینکه تفکر شهر ایده ال به ما کمک می‌کند تا چگونگی بهبود اسکان افراد و جوامع را توضیح دهیم گفت: این تفکر می‌تواند استراتژی‌های مربوط به افزایش جمعیت و مشکلاتی که بر برنامه‌ریزی‌های شهری تحمیل می‌ شود را بیان کند.

مونسان شهر معمولی و تجاری، شهر عقلانی، یک باغ‌ شهر، شهر سنتی و مذهبي و در نهايت شهر ایده‌آل را تعاريفي دانست كه معمولا به عنوان تركيبي از كاركردها و ساختارهاي شكل گرفته در ذهن و چشم‌ اندازهاي عيني جامعه نقش مي‌بندد.

وی با اشاره به بسیاری از شهرهای جهان که بدليل وجود نا برابری‌ در پایگاه‌های اقتصادی و منزلت‌های اجتماعی و تنوع معنادار در زير ساخت‌های فرهنگی، اقتصادي و اجتماعي شهري  تنگناها و دشواری‌های زیادی دارند گفت: اين نا همگونی‌ها در فضاهای فرهنگی و تفاوت‌های ماهوی میان شیوه زندگی و مناسبت‌های‌ تولیدی در بسياري از شهرهاي جهان، چالش‌هاي جدي در محافل شهرسازي و مدیریت‌هاي  شهری، جهت برنامه‌ ريزي توسعه آينده اين شهرها ايجاد كرده است.

مونسان تعيين يك الگو و استراتژي را به عنوان ابزاري جهت رشد متعادل در مسير توسعه آينده شهرها به عنوان نخستين گام در برنامه‌ ريزي توسعه شهري مطرح کرد و افزود: استراتژي توسعه شهري باید با مداخله و مالكيت ذي‌نفعان محلي، چشم‌ اندازي واقع‌ نگرانه را طرح‌ ريزي کرده که در بر گيرنده همه آرمان‌ها و ايده‌ آل‌ها در زمينه توسعه اقتصادي، اجتماعي وكاهش فقر با تعيين اولويت‌هاي سرمايه‌ گذاري و حمايت‌هاي توسعه‌اي از طريق اقدامات مشاركتي باشد. از اين رو مهمترين نتيجه اجراي اين استراتژي، تبديل شدن شهرها به موتورهاي توسعه عادلانه اقتصادي خواهد بود.

وی افزود: هرچند استراتژي‌هاي توسعه شهري در شهرهاي مختلف تابع يك چار چوب و مقررات پيش نوشته نيستند اما در پنج محور اصلي با يكديگر مشترك‌اند كه شامل زيست‌ پذيري شهرها به مفهوم وجود اشتغال و ايجاد كسب و كار، پايداري محيط زيست با مفهوم مصرف بهينه انرژي و افزايش كيفيت خدمات‌ رساني بدون هرز رفت منابع، شكل‌دهي فضايي شهر و تامين منابع مالي و حكمراني شهري مي‌شوند.

دکتر مونسان ساختن يك شهر ايده‌آل را نيازمند تغيير نگرش در نحوه ايجاد برخي الزاماتي دانست كه اين پديده را موجب مي‌شود.

به گفته مونسان شهر ايده‌آل داراي اقتصادي پويا است، شهري كه با بهره‌گيري از دانش روز خدمات پر هزينه شهري را به منبع كسب در آمد تبديل كرده و آن را براي بهبود شرايط زندگي و تعالي جامعه هزينه مي‌كند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: شهر ايده‌آل فاقد آلودگي، داراي تاسيسات مناسب شهري و سيستم حمل و نقل كارآمد است، در اين شهرها حركت منظم و سيستماتيك ارگان‌هاي شهري كه با بهره برداري از فناوري‌هاي نوين داراي سرعت و دقت زياد هستند، موجب جلوگيري از اتلاف وقت و هزينه مردم و در نهايت آرامش و آسايش آنان مي‌شود.

وی برگزاري هفتمین نمایشگاه ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته و خدمات شهری و فضای سبز و همايش علمی مدیریت شهری یا شهر ايده آل را بروز ارادة كارشناسان و متخصصاني دانست كه تلاش دارند در مسير پويايي جامعه اسلامي ايراني حركت كرده و با در ميان گذاشتن ايده‌هاي خلاقانه، آينده بهتري براي زندگي شهري در ايران ترسيم کنند.

دکتر مونسان افزود: بديهي است كه برگزاري اين همايش و نمايشگاه به صورت سالانه، گام‌هاي مستمر ما به سوي تغيير شيوه زندگي شهري و ايجاد زمينه تحقق تعالی اجتماعی هم از منظر اخلاقی و هم از منظر اقتصادی است. اما آغاز اين حرکت، مي‌تواند و بايد با هدف گذاری صحیح ما را به جايگاه شايسته اجتماعي و جامعه‌اي مدني بر پايه ايده‌هاي شهر ايده‌آل برساند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه جزيره كيش را به دليل بر خورداري از فضاي مناسب و ارايه ايده‌هاي نو در زمينه ايجاد شهري آرماني بهترين مكان براي برگزاري همايش و نمايشگاه شهر آيده آل عنوان کرد.

وی تصریح کرد: كيش امروز به واسطه بر خورداري از بسياري امكانات مطلوب اعم از طبيعت زيبا و دلفريب و تاسيسات مناسب شهري، سيستم حمل و نقل منظم، عدم وجود ترافيك شهري، ارايه خدمات مطلوب شهري و تامين فضاهاي متعدد ورزشي، فرهنگي و مناظر چشم‌ نواز حاصل ايجاد فضاهاي سبز وسيع در معابر و پارك‌ها و تفريحگاه‌هاي متعدد مي‌رود تا به شهري مدرن و مقصد بسياري از سفرهاي گردشگري تبديل شود.

به گفته مونسان تلاش‌هايي كه براي تحقق اهداف دولت تدبير و اميد در تبديل كيش به شهري مدرن، قانون‌مدار و محلي امن براي آسايش و آرامش خانواده ها شده است، طي سه سال گذشته شتاب بيشتري به خود گرفته كه نگاهي به تلاش‌هاي جاري، براي اجراي طرح‌هاي عمراني و توسعه اين منطقه، مويد ادعاست.

وی تاکید کرد: طي سه سال گذشته ده‌ها پروژه نيمه تمام و تقريبا متوقف شده عمراني كيش به سرانجام رسيده و طرح‌هاي متنوعي نيز براي توسعه گردشگري و همچنين زير ساختي اين جزيره آغاز شده است.

مونسان گفت: تكميل شبكه گسترده فاضلاب و بهره‌ برداری از تصفيه‌ خانه ده هزار متر مكعبي كيش به عنوان پروژه پيشرفته توسعه شهري و حافظ محيط زيست شكننده اين جزيره، بهره برداری از نيروگاه دوم برق و توليد آب شيرين، طرح‌هاي توسعه تكميلي بندرگاه، ساخت دومين ترمينال بين‌المللي فرودگاه كيش و توسعه نرم افزاري و سخت افزاري تاسيسات فرودگاهي، توسعه فضاي سبز و تفريح‌گاه هاي متعدد و ده ها پروژه بزرگ و كوچك ديگر توسط بخش خصوصي و دولتي بخش هایی از اقدامات انجام شده در جزیره کیش است که در كنار اجرای برنامه‌هاي گسترده فرهنگي و اجتماعي با همراهی و حضور مردم فرهنگ مدار و با اخلاق اين منطقه، جزيره زيباي كيش را در مسیر نزدیک شدن به آرمان های شهري مدرن رهنمون مي‌كند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد نتايج حاصل از برگزاري اين همايش و نمايشگاه بتواند دريچه روشني به سوي رسيدن به اهداف ايجاد شهرهاي توسعه یافته در كشورمان باشد.

گفتنی است هفتمین همايش علمی مدیریت شهری یا شهر ايده آل با برگزاری نشست های تخصصی تا 29 آذر و هفتمین نمایشگاه شهر ایده ال تا 30 آذر در کیش ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار