با مصاحبه اخیر امیر خجسته، رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس که گفته اتهام پولشویی محمد امامی ثابت شده، وضعیت فصل دوم آن در حالت اضطرار قرار گرفت.
کد خبر: ۳۵۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 09 January 2017
به گزارش تابناک : با مصاحبه اخیر امیر خجسته، رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس که گفته اتهام پولشویی محمد امامی ثابت شده، وضعیت فصل دوم آن در حالت اضطرار قرار گرفت.

امیر خجسته، رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، روز دوشنبه در بخشی از مصاحبه خود با سایت میزان اعلام کرد اتهام پولشویی محمد امامی، تهیه کننده سریال «شهرزاد» اثبات شده است و این ماجرا عواقبی را برای اهالی سینما در پی خواهد داشت. با این مصاحبه، سرنوشت فصل دوم سریال حسن فتحی در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. از یک طرف احتمالا اموال محمد امامی در اختیار دولت قرار می گیرد و وضعیت شهرزاد به لحاظ مالی پیچیده می شود و از طرف دیگر معترضانی که معتقد بودند شهرزاد با پول مردم ساخته شده و این سریال را تحریم کرده بودند، حالا که حرف شان در آستانه اثبات است، موضع گیری شدیدتری را شروع می کنند.

در کنار همه اینها، اظهارنظرهای برخی عوامل درباره اینکه در صورت ثابت شدن فساد مالی تهیه کننده، پروژه باید تعطیل شود هم مزید بر علت است. پروژه شهرزاد چند روزی است به بهانه دیسک کمر کارگردان تعطیل شده و همین تعطیلی هم در این شرایط، مشکوک به نظر می رسد. حالا با این وضعیت باید دید تولید «شهرزاد 3» چه سرانجامی پیدا می کند؟
 
شهرزاد چه می شود؟

عوامل چه می کنند؟

بعد از این ماجرا هنوز عوامل سریال شهرزاد واکنشی نشان نداده اند. یعنی هنوز معلوم نیست کارگردان، نویسنده، بازیگران و ... با روشن شدن این موضوع چه موضعی اتخاذ می کنند. از زمانی که بحث اتهام فساد مالی محمد امامی مطرح شد، عوامل شهرزاد چه در مصاحبه و چه در صفحات مجازی شان نسبت به این مسئله واکنش های مختلفی نشان دادند. تلاش آنها این بود که بحث اختلاس را از بودجه ای که صرف ساخته شدن «شهرزاد» شده تفکیک کنند.

ترانه علیدوستی نوشت: «مبلغ ساخت این سریال 14 میلیارد تومان بوده. قبول کنید هر قدر هم رانت در آنها دخیل باشد، بسیار کمتر از آنند که کسی برای ساخت شان هشت هزار میلیارد اختلاس کند. ما هم مثل شما نمی دانیم آن مبلغ به خصوصی که خرج ساخت شهرزاد شده دقیقا و تحقیقا آلوده به همین پولی که شما می گویید... هست یا خیر. ما هم در تعلیق ایم و برای روشن شدن این قضیه نیاز است آقای امامی هم بهشان اعلام جرم شود، هم دادگاه شان تشکیل شود، هم ما به ایشان دسترسی داشته باشیم لااقل تا بفهمیم...»

حسن فتحی در صحبت هایش تاکید داشت که پروژه شهرزاد با مشکلات مالی روبرو بوده و قطعا ارتباطی با این ماجرا نداشته: «این سریال از زمان بسته شدن قرارداد ساخت آن در سال 92 تا زمان پایان فیلمبرداری آن، به دلیل مشکلات مالی و تاخیر طولانی در پرداخت ها دست کم سه بار تا مرز تعطیلی پیش رفت و آنچه اساسا موجب شد تا پای سرمایه گذار دوم به این پروژه باز شود، همین مسئله بود. اکنون این پرسش اساسی و مهم مطرح می شود که چرا سریالی که تهیه کننده در تامین بودجه اش ناگزیر به اضافه کردن سرمایه گذار دوم شده، برخی افراد تلاش می کنند تا به ماجرای یک اختلاس هشت هزار میلیاردی و صندوق ذخیره فرهنگیان ربط و پیوند بدهند؟!»
 
شهرزاد چه می شود؟

این اظهارنظرها زمانی منتشر شد که احتمال می رفت محمد امامی از اتهام اختلاس تبرئه شود و ماجرا به حالت طبیعی برگردد. حالا با مصاحبه امیر خجسته، رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس، باید دید موضع گیری ها به چه سمت و سویی می رود.

اظهار نظر نویسنده

در همان دوره ای که اعتراض های تندی نسبت به مسئله مالی «شهرزاد» وجود داشت، نغمه ثمینی، نویسنده فیلمنامه سریال به میدان آمد و در یادداشتی، موضع جدیدی به این مسئله گرفت. او گفت فعلا نمی شود قضاوت کرد. باید منتظر ماند تا محمد امامی آزاد شود و به همه پاسخ دهد.  
 
بعد هم اظهار نظری جنجالی کرد که به مذاق مخالفان سریال هم خوش آمد؛ اظهار نظری که حالا حتما مشکلات زیادی برای پروژه ایجاد می کند. او گفت: «با قیافه و ظاهر و سن و سال نمی شود کسی را قضاوت کرد، اما «اگر» اتهام ایشان در باب سریال از سوی منابع قضایی مشخص شود، به نظر من پروژه «باید» متوقف شود.» حالا باید با این اظهار نظر احساسی چه کار کرد؟ واقعا نغمه ثمینی هنوز روی موضع اش پافشاری می کند و به نظرش «شهرزاد 2» باید تعطیل شود؟ ممکن است این نویسنده صرفا به خاطر اثبات پولشویی امامی تصمیم بگیرد قید پروژه را بزند؟
 
شهرزاد چه می شود؟

سهم خواهی از شهرزاد

از طرف دیگر مردم معترض هستند که زمان مطرح شدن اتهام فساد مالی، کل پروژه «شهرزاد» را زیر سوال بردند. آن زمان اعتراض های زیادی در این زمینه مطرح شد. خیلی ها در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری اعلام کردند: «پول ما رو صرف ساخت این سریال نکنین.
 
ما نمی خوایم با پول ما این سریال های بی ارزش ساخته بشه.»، «مسئله شهرزاد نیست، مسئله ما هستیم! مسئله مردمی هستند عمدتا از قشر متوسط که در ابتدای سریال با این جمله روی مانیتورشون روبرو می شدند که شهرزاد را حلال تماشا کنید»، «اجازه ندهید با پولی که از خودتان دزدیده اند برای تان فیلم بسازند و همان را هم دوباره به خودتان بفروشند»، «حقیقت را به مردم بگویید»، «شهرزاد دیگر شهرزاد نیست. خون پدر من است که مکیده شده» و ... حالا با مصاحبه رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس این اعتراض ها قطعا وارد مرحله جدیدی می شود.

دیوار کوتاه شهرزاد

معترضان می گویند شهرزاد با پولی که از آنها دزدیده شده ساخته شده یا نمی خواهند پول شان صرف ساختن چنین سریالی شود اما هیچ وقت از خودشان پرسیده اند که اگر شهرزاد ساخته نمی شد، چه درصدی از این پول به دست شان می رسید؟ حتی اگر این سریال هم ساخته نمی شد، باز هم چیزی از این پول به دست مردم نمی رسید.

مسئله اینجاست که مردم دیواری کوتاه تر از شهرزاد پیدا نکرده اند که برای سهم خواهی به آن متوسل شوند. شهرزاد در زمان خودش پرمخاطب ترین سریال شبکه نمایش خانگی بود. رونقی دوباره به این شبکه داد و اهمیت عجیبی بین مردم پیدا کرد. حالا درست است که به بهانه پولشویی تهیه کننده، قید فصل دوم آن را بزنیم؟
 
شهرزاد چه می شود؟

شهرزاد 2 به جریان می افتد؟

در صورت مشخص شدن فساد مالی، «شهرزاد 2» به شکل قانونی جزو اموال دولت به حساب می آید. احتمالا این پروژه با تمام متعلقاتش به تهیه کننده دیگری واگذار می شود و احتمال دارد که باز هم به جریان بیفتد. اشتباه اساسی را آنهایی کرده اند که با این مسئله احساسی روبرو شده اند. نویسنده سریال که تاکید کرده با مشخص شدن فساد مالی، پروژه باید تعطیل شود یا مردمی که احساسی یا به امید سهم خواهی، کمپین «نه به شهرزاد» راه انداخته اند و شعار دادند که پول شهرزاد باید یکی یکی به جیب شان برگردانده شود. حالا واقعا وضعیت «شهرزاد 2» چه می شود؟



منبع : برترین ها 
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، شهرزاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار