رئیس‌جمهور با بیان اینکه برجام پیروزی ملت ایران در اخلاق بود، گفت: ما به دنیا گفتیم که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست.
کد خبر: ۳۶۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲ 17 January 2017
به گزارش تابناک : حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نهمین نشست خبری خود ضمن قدردانی از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: لازم می‌دانم از مردم قدرشناس، بزرگوار، فهیم و زمان‌شناس ایران در ضایعه درگذشت آیت‌الله رفسنجانی قدردانی کنم که با حضور، اشک،‌‌ آه و حرکت پر شورشان در مراسم بدرقه پیکر آن مرحوم و حضورشان در مراسم ترحیم بزرگواری خود را نشان دادند.

وی افزود: مردم ما به‌خوبی قدر بزرگانشان، خادمانشان و آنانی که در پیروزی انقلاب اسلامی، در استقرار نظام اسلامی و در توسعه و آبادانی کشور و از همه مهم‌تر در نشان دادن راه صحیح در مسائل مهم اجتماعی و کشوری تأثیرگذار بودند را می‌دانند.

روحانی در ادامه تصریح کرد: آیت‌الله رفسنجانی علاوه بر خدمات شایان توجه‌شان نسبت به انقلاب و نظام، با صبر، سکوت و متانت‌شان و آنجا که برای نظام لازم می‌دیدند با بیان آرامش‌شان در مسائل مهم سیاسی با روش اعتدالی‌شان، با عقلانیت‌شان، با خردشان و با حوصله و سعه صدرشان به ما نشان دادند که بهترین روش و راه برای اداره کشور و تعامل با افکار مختلف کدام است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز آن مرد بزرگ در میان ما نیست و ما نمی‌توانیم از افکار آن مرد بزرگ برای آینده‌مان استفاده کنیم، گفت: اما شیوه، راه و نصایح ایشان و آنچه که به یادگار گذاشتند، از نوشته‌ها و آثار صوتی‌شان می‌توانیم استفاده کنیم و در راه اعتدال و خرد با صبر و حوصله برای حل معضلات کشور تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از مردم از همه فعالان سیاسی خواهش می‌کنم همین راه را برای سال‌های پیش رو ادامه دهند. از همه چیز مهم‌تر برای آبادانی کشورمان این است که در یک فضای آرام و اعتدالی، فرمان الهی و دستورات خدا و اخلاق زیرپا گذاشته نشود.

روحانی اضافه کرد: نکند به خاطر برخی مسائل فردی، گروهی و جناحی بخواهیم راستی و درستی، اخلاق حسنه و شیوه‌هایی که خدا و قرآن به ما توصیه کرده است را به دست فراموشی بسپاریم.

وی در ادامه این نشست با تأکید بر اینکه گفته بودیم همه تحریم‌ها باید بالمرّه برداشته شود، گفت: برجام پیروزی ملت ایران در اخلاق بود، ما به دنیا گفتیم که جمهوری اسلامی ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست.

وی با بیان اینکه همه تحریم‌ها علیه ایران از 27 دی 94 برداشته شد، افزود: آمریکا در اجرای برجام سنگ‌اندازی‌هایی داشت.

ادامه دارد...



منبع : الف
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، تحریم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار