توسعه فناوری های علمی با همکاری انستيتو بيوتكنولوژي دانشگاه كمبريج در جزیره کیش صورت می گیرد.
کد خبر: ۳۶۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱ 19 January 2017
کیش میزبان همکاری های علمی با دانشگاه کمبریج 
به گزارش تابناک کیش: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه معاونان اقتصادی و توسعه مدیریت این سازمان در جهت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی با هدف ایجاد فناوریهای پیشرفته های تک  از انستيتو بيوتكنولوژي دانشگاه كمبريج دیدن کردند.
در بازدید از انستیتو بیوتکنولوژی دانشگاه کمبریج ضمن ارزيابي امكان ايجاد كلاستر هاي تك در زمينه بيوتكنولوژي و انتقال فناوري هاي مرتبط به منطقه آزاد كيش، بخشهاي مختلف دانشگاه و شركتهاي فعال در حوزه بيوتكنولوژي، روند توسعه تحقيقات، تبديل ايده به محصول و تجاري سازي آن مورد بازدید و بررسی  قرار گرفت.

در این بازدید مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش ضمن برگزاری نشست با ریاست انستیتو بیوتکنورلوژی و مدير سايت كمبريج از انستيتو بيوتكنولوژي دانشگاه كمبريج دیدن کردند.

معرفي منطقه آزاد كيش و ظرفيتها و امكانات موجود جهت توسعه صنايع دانش بنيان و هاي تك و هماهنگي جهت بازديد رياست انستيتو بيوتكنولوژي و مسئولين بخشهاي مرتبط دانشگاه و واحدهاي توليدي و صنعتي این دانشگاه از منطقه آزاد كيش از دیگر بخش های این بازدید بود.

همچنین  هیات منطقه آزاد کیش از مجموعه تحقيقاتي و توليدي  Medlmmune  و پارك فناوري گرنتا که يكي از بزرگترين شركتهاي تحقيقاتي و توليدي در زمينه دارو در دنياست و در حال حاضر بيش از ١٢٠ طرح تحقيقاتي در حوزه توليد دارو در دست اجرا دارد دیدن کردند و در نشستی با مدير ارتباطات بين الملل این شركت گفت وگو کردند.

سايت كمبريج اين شركت بيش از ٧٠٠ نفر پرسنل دارد كه حدود ٣٠٠ نفر از آنها از محققين و دانشمندان تراز اول در حوزه توليد دارو هستند.

فعاليت اصلي اين شركت در سه حوزه انكولوژي، تنفسي، التهاب و خود ايمني و بيماريهاي قلبي و عروقي متمركز شده است و به تازگی در حوزه بيماريهاي عفوني نیز تحقیقات خود را آغاز کرده است. فضاي آزمايشگاهي اين شركت در كمبريج با حدود ٨٨ هزار متر مربع مساحت به منظور همکاری و مشارکت، پذیرای محققان از سراسر دنيا جهت بررسي راهاي شناسايي و درمان سرطان است.

بازديد از بخشهاي مختلف اداري و آزمايشگاهي شركت و آشنايي با فرايندهاي تحقيقاتي و مديريتي مجموعه از دیگر اقدامات تیم مدیریتی کیش بود.

همچنین  ضمن معرفي منطقه آزاد كيش و پتانسیل هاي موجود در زمينه تحقيقات، توليد دارو و تجهيزات پرشكي زمینه های بر قراري ارتباط با شركتهاي فعال در منطقه آزاد كيش، ايجاد يك پايگاه مشترك جهت انتقال دانش و توسعه بازار به کیش بررسی شد.

ایجاد کارخانه تولید بیوسنسورهای هولوگرام انستيتو بيوتكنولوژي دانشگاه كمبريج با همکاری دانشگاه کمبریج یکی از طرح های منحصر بفرد در حوزه صنایع HighTech با فناوری پیشرفته است که از ابتدای سالجاری با تاکید دکتر مونسان و در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در دست بررسی بوده است و این بازدید در راستای دستیابی به این دستاورد مهم انجام شد.
 
بررسی امكان استقرار يك سايت توليد دارو در منطقه آزاد كيش براي توليد برخي از محصولات پر فروش شركت در منطقه و دعوت از مديران شركت جهت بازديد از ظرفیت های منطقه آزاد كيش به منظور ایجاد زمینه های همكاري مشترك از دیگر قعالیت های انجام شده در بازدید مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش از مجموعه تحقيقاتي و توليدي  Medlmmune  و پارك فناوري گرنتا بود.


بیوسنسور از دو کلمه بیو (bio)‌ به معنی زیست و سنسور (sensor)‌ به معنی حسگر تشکیل شده است. بیوسنسور یا حسگر، ابزاری هستند که بر مبنای مواد بیولوژیکی پایه گذاری شده اند و در تشخیص های پزشکی و علوم آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند در شرایط کنونی بیوسنسورهای گلوکز از موفق ترین بیوسنسورهای موجود در بازار هستند که به اندازه‌گیری غلظت گلوکز خون می پردازند.

یک بیوسنسور را می توان به عنوان ابزاری که از تلفیق یک حسگر بیولیوژیکی متصل به یک مبدل حاصل می شود، تعریف نمود.

برچسب ها: دانشگاه ، کمبریج ، تابناک ، کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار