رنکینگ برترین کاراته کاهای جهان در حالی چند روز قبل از سوی فدراسیون جهانی کاراته اعلام شد که برخلاف انتظار علاقه‌مندان به کاراته، امیر مهدی‌زاده با وجود سلطه بر وزن منهای 60 کیلو در این وزن صدرنشین نبود.
کد خبر: ۳۶۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 24 January 2017
به گزارش تابناک قم، سؤالی که در ذهن علاقه‌مندان به کاراته پس از انتشار فهرست رنکینگ کاراته‌کاهای برتر جهان در وزن‌های مختلف ایجاد شد این بود که چرا امیر مهدی‌زاده که قهرمان جهان شده و پیش از آن هم قهرمانی در بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد در رنکینگ جهانی در رده سوم قرار گرفته است.

صدرنشین رنکینگ منهای 60 کیلوگرم داگلاس بروس برزیلی و رقیب همیشگی امیر مهدی‌زاده است که در مسابقات جهانی اتریش حتی به نیمه‌نهایی هم نرسید. 

در رده دوم هم جفری برنس هلندی قرار گرفته که در فینال مسابقات جهانی شکست سنگینی برابر مهدی‌زاده متحمل شد اما در رنکینگ، امتیاز این 2 کاراته‌کا بیشتر از مهدی‌زاده است. 

رنکینگ جهانی بر اساس مجموع امتیازهایی است که یک کاراته‌کا در طول سال جمع می‌کند و نه الزاماً مسابقات جهانی. امیر مهدی‌زاده در سال 2016 میلادی در بسیاری از مسابقات کاراته وان در نقاط مختلف جهان و مسابقات دارای امتیاز رنکینگ، غیبت داشت در حالی که رقبای وی تقریباً هیچ دوره مسابقاتی را از دست ندادند. 

این موضوع سبب شد حتی طلای مهدی‌زاده هم وی را از رتبه سوم بالاتر نبرد. مشکل در صدور روادید برای ورزشکاران ایرانی از یک‌سو و بی‌پولی فدراسیون کاراته برای اعزام تیم‌ها یا ورزشکاران ملی به تورنمنت‌ها از سوی دیگر از جمله دلایل غیبت مهدی‌زاده در مسابقات کاراته وان عنوان شده است.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار