مدیرعامل هلال‌احمر استان قم:
مدیرعامل هلال‌احمر استان قم گفت: مانور هلال‌احمر با همکاری ۶ استان در قنوات قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 24 January 2017
به گزارش تابناک قم، محمد گلفشان در نشست خبری  که ظهر امروز در سازمان هلال‌احمر قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت آموزش مردم برای مقابله با حوادث و خطرات اظهار داشت: نیاز به آموزش برای مقابله در برابر بلایای طبیعی و حوادث انسانی نیاز اولیه و لازم در کشور است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر قم بابیان اجرایی شدن طرح خادم در قم افزود: در کشورهای دیگر آمار تلفات در حوادث کمتر است،  زیرا این کشورها دارای تجهیزات مناسب بوده و به موضوع آموزش در سطح گسترده‌تری توجه دارند.

وی به اتفاقی که در ساختمان پلاسکو تهران رخ‌داده اشاره کرد و گفت: این حادثه لزوم ورود جدی در حوزه آموزش را نشان می‌دهد، تا افراد در مواقع بروز حادثه بتوانند جان خویش را نجات دهند و آموزش‌ها به‌تمامی سنین باید ارائه شود تا شاهد توانمندی و آمادگی خانواده‌ها در حوادث و وضعیت بحرانی باشیم، ضمن این‌که با اجرای طرح خادم  یا همان "خانواده آماده در مخاطرات" آموزش‌ها را به درب منازل خواهیم برد.

گلفشان با تأکید به اجرایی شدن طرح شناسنامه سلامت برای امدادگران عنوان کرد: در این طرح امدادگران ازنظر سلامت جسمی و سلامت روان مورد معاینه قرارگرفته تا در مواقع بحران از تمام ظرفیت آن‌ها بتوانیم استفاده کنیم و تا امروز 750 شناسنامه سلامت برای امداد گران صادرشده است.

مدیرعامل هلال‌احمر استان قم از آموزش 150 جوان در شهر جعفریه خبر داد و گفت: در پایگاه جاده‌ای جعفریه که به نام شهید صابری نام‌گذاری شده و در دهه فجر امسال به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود از نیروهای آموزش‌دیده در شهر جعفریه استفاده‌شده است.

گلفشان بابیان اجرای مانور هلال‌احمر در دهه فجر افزود: این مانور با همکاری 6 استان در بخش قنوات و حاجی‌آباد انجام می‌شود که با حضور روان‌پزشکان و  پزشکان متخصص خدماتی به بخش‌های کم درامد داده می‌شود.

وی به گشایش مرکز آموزش تخصصی هلال‌احمر در قم اشاره کرد و گفت: این مرکز برای ارائه آموزش‌های مختلف امدادی در سطح تخصصی در پایگاه جاده‌ای جعفریه به بهره‌برداری می‌رسد و ساختمان نگهداری سگ‌های زنده یاب و جستجوگر در حال تکمیل بوده و تعداد آن‌ها را افزایش‌خواهیم داد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار