رییس مجلس شورای اسلامی فشارهای غرب علیه ایران را به دلیل مواضع کشورش در قبال مساله فلسطین می داند و می گوید: پراکندگی و بحران های تروریستی در کشورهای اسلامی باعث شده رژیم صهیونیستی در دخالت در مساله فلسطین حریص شد.
کد خبر: ۳۸۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲ 25 February 2017
به گزارش تابناک : علی لاریجانی در حاشیه برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت انتفاضه مردم فلسطین در گفت‌ وگو با روزنامه «الخبر» الجزایر و در پاسخ به این سوال که آیا ایران در خصوص ایستادگی بر سر مساله فلسطین دچار هزینه شده است، یا خیر؟ گفت: همین طور است؛ ما فشارهای زیادی را در این خصوص متحمل شدیم.
رییس مجلس شورای اسلامی درادامه به زمان مذاکرات هسته ای اشاره کرد و یادآور شد: زمانی در مذاکرات هسته ای یکی از رجال غربی مطلبی را به من گفت با این مضمون که چون شما موضع مقاومت در قبال مساله فلسطین دارید ما در زمینه انرژی هسته ای موضع گیری علیه شما داریم.
لاریجانی در ادامه در خصوص پراکندگی کشورهای اسلامی و قدرت لابی اسرائیل نیز گفت: پراکندگی و بحران های تروریستی در کشورهای اسلامی باعث شده رژیم صهیونیستی در دخالت در مساله فلسطین حریص شده و به عامل محرکی برای افزایش و دامن زدن به مسائل داخلی کشورهای مسلمان تبدیل شود چنانچه خود سران رژیم صهیونیستی، حمایت از جبهه النصره را اعلام کردند.
وی در پاسخ به پرسش دشمنی غرب با جمهوری اسلامی بعد از وقوع انقلاب، اظهار داشت: البته تمام کشورهای غربی در این موضع گیری یک جور نیستند ولی کشورهای بزرگ این وضع را دارند.
لاریجانی در خصوص علت آن، گفت: علت این است که ایران نمی خواهد استقلال خود را از دست بدهد و می خواهد روی پای خود بایستد لذا غرب می گوید انقلاب کردید اما کار ما را انجام دهید و موضع خود نسبت به فلسطین را تغییر دهید، از طرفی هم آنها می خواهند در مسائل تکنولوژیک صرفا مصرف کننده باشیم در حالی که قصد داریم مستقل باشیم.
رییس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی هزینه استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را می دهد که البته بی فایده نبوده است، خاطرنشان کرد: تحریم ها باعث شده خودمان روی تکنولوژی ها کار کنیم و حتی اگر تحریم ها ضررهای مقطعی برای ما داشت اما فواید طولانی مدت هم داشت از این رو در مسیر خود مصر هستیم.
ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین روز سه شنبه(سوم اسفندماه) با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب، روسای سه قوه و شخصیت های برجسته جهان اسلام با شعار «همه باهم در حمایت از فلسطین» در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی گشایش یافت.
بیش از ۸۰ هیات و ۷۰۰ میهمان خارجی در این کنفرانس دو روزه شرکت دارند.
این کنفرانس روز چهارشنبه با قرائت بیانیه ای در حمایت از انتفاضه فلسطین به کار خود پایان داد.


منبع : آسیا
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار