عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم، عذاب الهی دانستن ریزگردهای خوزستان را توهین به مردم این استان دانست و گفت: «عذاب الهی» مسئولان بی‌کفایتی هستند که باید به جای اشرافی‌گری در فکر حل مشکلاتی همچون محیط زیست و گردوغبار باشند.
کد خبر: ۳۸۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲ 25 February 2017
به گزارش تابناک : حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی‌نژاد درباره حضور حسن روحانی در استان گردوغبار گرفته خوزستان و اظهارات وی مبنی بر اینکه «مشکلات پیش آمده برای این استان، عذاب الهی است» اظهار کرد: حضور رئیس‌جمهور در اهواز بیشتر  از آنکه برای حل مشکلات مردم و ریزگردها باشد،یک مانور تبلیغاتی و انتخاباتی بود.

وی ادامه داد: آقای روحانی اگر بنای حل مشکلات  ریزگردهای خوزستان را داشت باید زودتر از روزهای گذشته به اهواز و استان خوزستان عزیمت می‌کرد.

عضو کمیسیون انرژی در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست و دولت در زمینه رسیدگی به حل معضل ریزگردها خاطرنشان کرد:‌ سازمان محیط زیست در بودجه سال 93 بخش عمده‌ای را برای سازمانهای مردم‌نهاد و NGO‌ها در نظر گرفته بود که با این برنامه مخالفت کردیم چرا که این رویکرد سازمان محیط‌ زیست بیشتر برای فعالیتهای سیاسی در نظر گرفته شده بود.

هوچی‌گری سازمان حفاظت محیط زیست در بودجه سال 93

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی‌نژاد، سازمان محیط‌ زیست بعد از مخالفت نمایندگان با بودجه سازمانهای مردم نهاد به هوچی گری روی آورد و ادعا کرد که با عدم تصویب این بودجه نتوانسته‌اند مشکلات ریزگردها را حل کنند در صورتی این سخنان بیشتر نوعی فرار از واقعیتها بود.

وی افزود: بعد از ادعاهای سازمان محیط زیست در سال 93 و عدم توجه آنها به موضوعات زیست محیطی به دولت و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تذکر دادیم و تاکید کردیم که به جای سیاسی‌کاری و کنشهای مرتبط با آن به حل مشکلات محیط زیستی بپردازند.

عدم اراده لازم دولت برای حل معضل ریزگردها

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه طی سالهای اخیر اراده لازم برای حل معضل ریزگردها و گردوغبار را از سوی دولت و سازمان حفاظت از محیط زیست ندیده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌نژاد با بیان اینکه مجلس نهم نیز برخی طرحها را در رابطه با حل معضل گردوغبار مدنظر داشت، یادآور شد: طرحی را برای حل مشکلات ریزگردها داشتیم اما به خاطر دارا بودن بار مالی مورد توجه قرار نگرفت و حتی دولت نیز توجه لازم را به آن نشان نداد.

حل معضل گردوغبار در دستان دولت

وی تصریح کرد: ما بیشتر از آنکه حل معضل گردوغبار را شاهد باشیم، الفاظ سرگرم‌کننده را شاهد هستیم؛ حل معضل گردوغبار در دستان دولت است و باید به راههای کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت توجه ویژه‌ای شود.

عضو کمیسیون انرژی در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتقاد از این سخنان روحانی که «اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد عذاب الهی نازل می‌شود و برخی از عذاب‌ها همین‌هایی(گرد و غبار خوزستان) است که ما می‌بینیم» متذکر شد: اینکه موضوع ریزگردها را  عذاب الهی بدانیم، منطقی نیست؛ اگر بخواهیم همه اتفاقات را مبتنی بر عذاب بدانیم پس همه باید دست روی دست بگذارند و فعالیتی برای بهبود وضعیت انجام ندهند!

بلای ریزگردها ناشی از عملکرد دولت و محیط زیست

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌نژاد تصریح کرد: به‌طور حتم وضعیت موجود ریزگردها عذاب الهی برای سازمان حفاظت محیط زیست و دولت است چرا که آنان چنین بلایی را بر سر مردم آورده‌اند.

مسئولان بی‌کفایت و عذاب الهی

وی افزود:عذاب الهی، مسئولان بی‌کفایتی هستند که باید به جای اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی در فکر حل مشکلاتی همچون محیط زیست و گردوغبار باشند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این عذاب الهی که عنوان شده به خاطر عملکرد نامناسب مسئولان است؛ مگر مردم کجا امر به معروف یا نهی از منکر نکرده‌اند!اگر سهل‌انگاری هم در مباحث دینی صورت می‌گیرد بازهم به رویکرد ناصحیح فرهنگی برخی متولیان امر بازمی‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌نژاد توضیح داد: اکثریت مردم ما دین‌مدار هستند در حالی که برخی مسئولان به دنبال سیاسی‌کاری یا اشرافی‌گری می‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه استانهای جنوبی و غربی کشور در برخی مواقع سال دچار بحران ریزگردها می‌شوند و رها کردن این مسئله کمکی به مردم نمی‌کند؛ مسئولان ذیربط اگر می‌خواهند مشکلاتی همچون ریزگردها را رها کنند بهتر است کار و مسئولیت را به اهلش بسپارند و افراد شایسته وظایف را انجام دهند.

عضو کمیسیون انرژی در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گزارشهای ناصحیح ارائه شده و ادعای احیای تالابهای جنوب کشور گفت: متاسفانه گزارشهای دروغ در مورد تالابهای جنوب کشور ارائه می‌شود و بهتر است خانم ابتکار بیشتر از مسائل سیاسی در فکر حل مشکلات زیست‌محیطی باشد.

سیاسی‌کاری اولویت نخست محیط زیست!

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌نژاد، اولویت نخست رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، کارهای سیاسی است و بعد از آن به برنامه‌های زیست محیطی توجه می‌کند؛ متاسفانه برنامه‌ای برای حل مشکلات محیط زیست و ریزگردها وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه گردوغبار به سلامت مردم آسیب جدی وارد می‌کند و عمر مردم را کاهش می‌دهد؛ نباید در رابطه با حل مشکل ریزگردها و محیط زیست، فرار مدیریتی صورت گیرد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، «عذاب الهی دانستن ریزگردهای خوزستان» را توهین به مردم این منطقه دانست و گفت: مردم جنوب کشورمان افراد بسیار درست و خوبی هستند که باید مسئولان به فکر حل مشکلات زیست‌محیطی آنها باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین با قدردانی از بیانات اخیر امام خامنه‌ای نسبت به کمک برای حل مشکلات ریزگردهای خوزستان اظهار کرد: قطعاً رهبر معظم انقلاب  تذکرات به جایی را به مسئولان ارائه کردند و آنها نیز باید به جای پاس دادن معضلات به دولتهای قبل در فکر حل و فصل کردن این مشکلات به‌ویژه ریزگردها باشند.

گفتنی است، حسن روحانی رئیس‌جمهور روز پنجشنبه در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریزگردها در شورای اداری خوزستان، مشکلات خوزستان را به عذاب الهی نسبت داد و گفت‌: در برخی روایات آمده اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد، عذاب الهی نازل می‌شود.

اظهارات روحانی درباره مرتبط دانستن مشکلات و بحران موجود در خوزستان به عذاب الهی در حالی است که رئیس‌جمهور از تهران به خوزستان رفته بود تا به بحران رسیدگی کرده و از نزدیک در جریان امور قرار گیرد.


منبع : جهان نیوز
برچسب ها: تابناک ، استانها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار