مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افق ترسیم شده برای توسعه هندورابی را 15 ساله عنوان کرد و گفت : حجم سرمایه گذاری برای توسعه دو طرح بندرگاه و فرودگاه این جزیره رقمی معادل 100 میلیارد تومان است .
کد خبر: ۳۸۹۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 05 March 2017
به گزارش تابناک کیش: علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید یک روزه از طرح های توسعه ای هندورابی ( بندرگاه ، فرودگاه و برج مراقبت) در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد : طرح ها به خوبی پیش رفته و بخش های فرودگاهی همچون برج مراقبت ،باند و پایانه مسافری آماده شده است و نخستین پرواز آزمایشی نیز حدود سه هفته پیش از کیش به مقصد هندورابی 'جزیره آرامش 'انجام گرفت.
وی به تکمیل موج شکن های بندرگاه هندورابی اشاره کرد و افزود : اسکله ها نصب و ساختمان های اداری نیز تکمیل شده و تنها هتل جزیره با امکانات لازم آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است .
مونسان اظهار کرد : به همت همکاران شرکت خدمات عمران نیز فضای سبز خوبی ایجاد شده که در زیبایی جزیره اثر گذار است .
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت : این بازدید به منظور هماهنگی بخش های مختلف برای پذیرایی هر چه شایسته تر و بهتر از میهمانان نوروزی است و اینکه جزیره هندورابی به مجموعه گردشگری جزیره کیش اضافه شود .
وی از روند توسعه هندورابی ابراز رضایت و ابراز امیدواری کرد که برنامه های توسعه ای سال 96 به خوبی جلو رود ، بودجه خوبی از سوی هیات مدیره منطقه آزاد کیش به این منظور اختصاص داده است.

*حجم سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی توسعه بندرگاه وفرودگاه هندورابی /پیش بینی روزانه 2500 گردشگر برای سفر به جزیره آرامش
مونسان در خصوص حجم سرمایه گذاری در هندورابی گفت : حجم قرار دادهای مربوط به فرودگاه و بندرگاه حدود 80 میلیارد تومان بوده که با موضوعات متفرقه انجام شده رقمی بیش از 100 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری این دو طرح است .
رئیس هیات مدیره منطقه آزاد کیش افق توسعه ای هندورابی را 15 ساله عنوان کرد و گفت : پس از سپری شدن این مدت ارزیابی دوباره ای صورت خواهد گرفت که در صورت نیاز برای افق بعدی طرح های توسعه ای ادامه خواهد یافت.
وی چشم انداز توسعه جزیره کیش را تجارت و گردشگری دانست و گفت : جزیره هندورابی گردشگری در سطح بالا است و گردشگران از دو سال گذشته به صورت پراکنده به این جزیره سفر کرده اند اما هر چه جلوتر می رویم با تکمیل امکانات و تجهیزات همچون هتل خدمات بهتری به آنان خواهیم داد و این کار به اقامت بیشتر گردشگران منجر خواهد شد .
مونسان در پاسخ به سئوالی در خصوص مذاکره با شرکت ها و کشورهای خارجی برای سرمایه گذاری و جذب گردشگراظهار کرد : در سازمان منطقه آزاد کیش از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کنیم ، به طور معمول مکان هایی که در حال توسعه زیر ساخت است و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز در انتظار تکمیل زیر ساخت ها می شوند .
وی تصریح کرد : در شرایط کنونی زیر ساخت ها همچون بندر ، فرودگاه و جاده آماده شده است، معتقدیم در گام نخست اگر با سرمایه گذاری داخلی پیش برویم بهتر خواهد بود و در آینده سرمایه گذاران خارجی می توانند در جزیره کیش حضور داشته باشند که در صورت علاقه مندی آنان این آمادگی وجود دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش در پاسخ به سئوالی در مورد پیش بینی برای حضور گردشگران در هندورابی گفت: در مرحله مقدماتی کار هستیم و افقی برای آن منظور نکرده ایم ،تلاش داریم باهماهنگی ها، گردشگر بیشتری جذب کنیم ، در افق نخست روزانه دو هزار و 500 نفر را پیش بینی کرده ایم و به دنبال شلوغ کردن نیستیم چرا که هندورابی جزیره آرامش است .
وی افزود : تلاش ما بیشترمعرفی و شناخته شدن جزیره هندورابی است .

*ورود کشتی کروزدر نیمه دوم اسفند ماه جاری به کیش/ گام نسخت جابه جایی مسافر بین جزایر کیش و قشم
مونسان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص ورود کشتی کروز به جزیره کیش و جا به جایی گردشگران به مقصد هندورابی از طریق این کشتی گردشگری گفت : برای سفر به هندورابی از دو مسیر دریایی و هوایی می توان تردد کرد اما بیشتر جا به جایی ها از طریق دریا صورت خواهد گرفت .
وی جذابیت سفر دریایی را بیشتر از سفر هوایی دانست و افزود : شناورهای خوب و بزرگی با ظرفیت حدود350 نفری آنها برای جا به جایی مسافران در نظر گرفته شده است .
مونسان به تلاش معاونت گردشگری و شرکت بندر و فرودگاه برای ورود کشتی کروز اشاره کرد و گفت : این کشتی 400 تخت و 150اتاق دارد که در صورت ورود آن در نیمه دوم اسفند ماه اتفاق خوبی رقم خواهد خورد ، همانطور که چند فروند ایرباس به ناوگان هوایی کیش اضافه شد با اضافه شدن آن به ناوگان حمل و نقل دریایی مسافرت از این راه رونق بیشتری در کشور خواهد داشت.
رئیس هیات مدیره سازمان منطقه ازاد کیش گفت : با ورود این کروز سفرهای بین جزایر کیش و قشم در مرحله نخست محقق می شود و پس از آن بین سایر جزایر و آینده نیز در مسیر دبی انجام خواهد گرفت.
وی در مورد تجهیز ناوگان هوایی برای سفر به هندورابی نیز به ایرنا گفت : تمرکز ما بر ناوگان هوایی نیست در شرایط کنونی دو فروند هواپیمای کوچک برای اینکار در نظر گرفته شده است ، تلاش ما توسعه سفرهای دریایی است اما آمادگی برای انجام سفرهای هوایی وجود دارد.

*آغاز جشنواره نوروزی با برنامه ' خانه تکانی '/ بهره برداری از هفت طرح عمرانی با حضور رئیس جمهور
مونسان در خصوص برنامه های نوروزی برای جزیره کیش گفت : برنامه های امسال از 20 اسفند با جشنواره ' خانه تکانی ' آغاز می شود .
به گزارش ایرنا ، وی اظهار کرد : با توجه به اضافه شدن چند طرح گردشگری ملی به جزیره کیش و اثر گذاری آن برنامه های خوبی خواهیم داشت ، با بهره برداری از طرح پارک ابی ، آوای خلیج فارس ، مارینا پارک برای تفریحات دریایی پیش بینی می کنیم نوروز بی نظیری در پیش رو داشته باشیم .
مونسان گفت : در شش ماهه دوم سال ضریب اشغال هتل ها بالا بود و با توجه به در پیش بودن نوروز خانه های مسکونی را ساماندهی می کنیم ، مصوبه ای در شورای تامین نیز در این زمینه داشتیم ، با اضافه شدن این خانه ها به ظرفیت هتل ها نوروز بی نظیری را شاهد خواهیم بود.
وی در مورد حضور رئیس جمهور برای بهره بردازی از این طرح ها گفت : 7 طرح عمرانی توسط سازمان و بخش خصوصی برای افتتاح در دستور کار است ، دعوت نامه برای رئیس جمهور ارسال شده است و منتظر دریافت پاسخ هستیم .
مونسان در پایان افزود : نیروگاه دوم کیش با ظرفیت تولید 100 مگا وات برق و 20 هزار متر مکعب آب شیرین( در شرایط کنونی فاز نخست آن آماده بهره برداری است که 50 مگا وات برق و شش هزار متر مکعب اب شیرین تولید می کند )، پارک آبی ، بندر و فرودگاه هندورابی ، یک هتل پنج ستاره و دو واحد صنعتی از جمله طرح هایی است که در صورت حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.
طرح توسعه جزیره هندورابی با رویکرد اکوتوریسم از سال 93 به دنبال تاکید رئیس جمهوری در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفته و این سازمان نیز توسعه این جزیره را برمحور حفظ محیط زیست بکر و طبیعت هندورابی در دستور کار قرارداده است .
جانمایی و طرح فرودگاه اختصاصی جزیره هندورابی متناسب با چشم انداز توسعه این جزیره و برمبنای طرح جامع صورت گرفته و هدف از ساخت این فرودگاه ایجاد تسهیلات لازم برای آمد و شد گردشگران وسرمایه گذاران به این جزیره است .
در بهمن‌ سال 89 و پس از تصویب و ابلاغ طرح الحاق جزایر هندورابی و فارور کوچک و بزرگ به محدوده منطقه آزاد کیش، هندورابی به منطقه آزاد کیش الحاق شد.
با بهره برداری رسمی از فرودگاه هندورابی امکان سفر گردشگران به این جزیره از نوروز امسال فراهم خواهد شد.
جزیره هندورابی از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان واقع در جنوب ایران و در حد فاصل بین دو جزیره کیش و لاوان قرار گرفته‌است.
جزیره هندورابی با 22.8 کیلومتر مربع مساحت، در فاصله 325 کیلومتری بندر عباس و 133 کیلومتری بندرلنگه قرار دارد .
این جزیره سرزمینی هموار و بدون عارضه طبیعی که از یک رشته ارتفاعات کوتاه پوشیده است که کرانه های آن با شیب ملایمی به دریا منتهی می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار