آن روزکه لبنان توسط اسرائیلی‌ها اشغال شد و نیرو به لبنان بردیم، امام خمینی(ره) فکر درستی کردند و گفتند که راه قدس از کربلا می گذرد و نیروها را برگردانید.
کد خبر: ۳۹۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 18 March 2017
به گزارش تابناک : در کتاب خاطرات محسن رفیق دوست که تحت عنوان "برای تاریخ می گویم" منتشر شده، آمده است:  آن روزکه لبنان توسط اسرائیلی‌ها اشغال شد و نیرو به لبنان بردیم، امام خمینی(ره) فکر درستی کردند و گفتند که راه قدس از کربلا می گذرد و نیروها را برگردانید.

 آن هایی که برگشتند، نیروهای رزمی بودند؛ نیروهای آموزشی ما آنجا ماندند، اما نه برای اینکه نیروهای حزب الله را آموزش بدهند، بلکه برای آنها- به قول عرب ها- مُدَرب (مربی) تربیت کردند و کم کم حزب الله شد حزب الله. 

یادم هست، در سال 61 یا 62 که آقای سید حسن نصرالله 22 سال بیشتر نداشت و هنوز رهبر حزب الله نشده بود خدمت امام رسیده بود و امام اجازه اخذ وجوهات را به ایشان داد؛ درحالی که آن موقع خیلی از روحانیون مسن تر از او در لبنان بودند. الان سید حسن نصرالله معروف ترین و محبوب ترین آدم جهان عرب و جهان اسلام است.

 ایشان می گوید افتخار می کنم دست مقام معظم رهبری را می بوسم. نیروهای حزب الله شیعه های مخلص بسیار محکم این زمان هستند و نسبت به امام و ولایت فقیه و امروز نسبت به آیت الله خامنه ای احساس قابل تحسینی دارند. لذا بعد از رهبری ایشان اولین گروه هایی که با آقا تبعیت کردند همین لبنانی ها بودند.


منبع : میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار