سیرک متخلفی که قرار بود روز گذشته حیواناتش ضبط و به پارک پردیسان منتقل شوند امروز دوباره در اسلامشهر قدرتش را به رخ قانون می‌کشد.
کد خبر: ۴۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰ 27 May 2015
به گزارش فارس، حکمی که قرار بود حیوانات سیرک پرشین را به پردیسان تهران منتقل کند طی چند ساعت 180 درجه تغییر کرد.

حسین بیگلری رئیس اداره محیط زیست اسلامشهر تاکید کرده بود بنا به حکم دادگاه اسلامشهر حیوانات سیرک متخلف پرشین طی 24 ساعت آینده بطور دائم ضبط و به پارک پردیسان منتقل می‌شوند.

اما امروز، مسعود بهرامی مسئول امور حقوقی مالی اداره محیط زیست اسلامشهر، در گفت و گو با فارس، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده وسیله نقلیه برای انتقال حیوانات سیرک پرشین به پردیسان به همراه دامپزشک، داروی بیهوشی، قفس و تجهیزات لازم از تهران به محل سیرک پرشین اعزام شد. حکم ضبط حیوانات را به کلانتری بردیم تا اقدامات لازم برای ضبط حیوانات انجام شود. اما در کلانتری گفتند بازپرس رحمتی از شعبه 5 بازپرسی دادگستری اسلامشهر، دستور داده حیوانات این سیرک در محل باقی بمانند.

بهرامی درباره این تغییر حکم گفت: به گفته بازپرس رحمتی حکم ضبط فقط برای میمون صادر می‌شود چرا که از اجرای غیرقانونی نمایش با حیوانات دیگر مدرکی در دست نیست!

بر اساس این گزارش، مدیر دبستان شریعتی اسلامشهر که به گفته دانش آموزان این مدرسه، در هفته آخر اجرای سیرک، با هماهنگی آموزش و پرورش اسلامشهر، دانش آموزان را برای تماشای نمایش این سیرک اعزام کرده بود امروز اعلام کرد از گفتگوی خبری با رسانه ها معذور است.

این در حالی است که نمایندگان کار گروه حذف حیوانات از سیرک‌ها که از نمایش با میمون در این سیرک فیلمبرداری کرده‌اند می گویند چند دقیقه بعد از اطلاع رسانی به سازمان، مأموران محیط زیست اسلامشهر آمدند و محمود نادری، مجری سیرک اعلام کرد ادامه برنامه با شیر و خرس لغو شده است. بنابراین طبیعتا نتوانستیم از نمایشی که لغو شده فیلم و عکس تهیه کنیم. اما فیلم اعتراض مردم به لغو نمایش شیر و خرس موجود است.

این فعالان حقوق حیوانات تاکید کردند چند نفر از تماشاچیانی که در آخرین شب‌های اجرا، شاهد نمایش غیرقانونی سیرک پرشین با حیوانات بوده اند برای شهادت دادن در دادگاه مبنی بر مشاهده تمامی حیوانات سیرک روی صحنه اعلام آمادگی کرده اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار