مسئول ستادهای اطلاع رسانی حسن روحانی گفت: با توجه به رعایت اخلاق و شان جایگاه ریاست جمهوری و احترام به صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از تخریب های انتخاباتی می توان گفت که روحانی و جهانگیری پیروز مناظرات بودند.
کد خبر: ۴۲۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 13 May 2017

به گزارش تابناک : به نقل از ایسنا جهانبخش خانجانی  پس از مناظره آخر کاندیداهای دوازدهیمن دور انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مهمترین نقدی که به کاندیداها می توان وارد کرد این است که بیشتر آنها هیچ برنامه ای برای اداره کشور نداشتند. بیشتر آمده بودند تا شعار دهند و نکاتی که به ذهنشان می رسد مطرح کنند، اما بی برنامگی دور از شان ریاست جمهوری است.

وی ادامه داد: یکی از کاندیداها از میان خروارها اسناد گشته بود و یکسری اوراق را به عنوان سند تخریبی با خود به مناظره آورده بود. حالا باید دید که اصلا این اسناد در چه شرایطی و چطور تهیه شده و بطور کلی چطور به دست ایشان رسیده است.

خانجانی خاطر نشان کرد: مردم می فهمند که این کارها دور از شان ریاست جمهوری است. سال 92 نیز یک بار اعلام کردند که دیگر توجهی به این اسناد و تخریب ها و دست رو کردن ها ندارند. مقام ریاست جمهوری بالاتر از این است که بخواهد مردم را برای تخریب دیگران به شهادت بگیرد. بعضی از کاندیداها دنیا و آخرت خود را برای انتخابات ریاست جمهوری به تاراج گذاشته اند.

وی سپس گفت: با قاطعیت می توانم بگویم که آقایان قالیباف، میرسلیم و رئیسی هیچ برنامه ای برای اداره کشور طی این سه مناظره اعلام نکردند. روزی امام خمینی (ره) خطاب به برخی از این آقایان که در مناظرات حضور داشتند گفته بودند که آنها حتی قدرت اداره یک نانوایی را هم ندارند، حالا متوجه می شویم که حضرت امام چقدر دور اندیش بودند.

مسئول ستادهای اطلاع رسانی حسن روحانی در ارتباط با صحبت های هاشمی طباء خاطر نشان کرد: آقای هاشمی طباء در سه مناظره در مقام یک کارشناس زبده و فهیم حاضر شدند و زیرکانه به نکات خیلی کارشناسی شده ای اشاره می کردند. بارها هاشمی طباء یادآور شد که کشور به جای شعار نیازمند برنامه است. مردم نیز به خوبی این موضوع را درک کردند. ایشان با آرامش کاندیداهای دیگر را که بی برنامه در عرصه انتخابات حاضر شده بودند به چالش می کشیدند.

وی در ادامه اظهار کرد: به نظر من هم آقای روحانی و هم آقای جهانگیری که  با برنامه های خوبی در این انتخابات حضور یافتند، برای چهار سال آینده چشم انداز روشنی را در منظر مردم روشن کردند. مهمترین نکته این است که این برنامه ها در آرامش و امنیت پیش رود.

خانجانی با اشاره به بیانات اخیر رهبری مبنی بر ضرورت حفظ آرامش در انتخابات خاطر نشان کرد: رهبری تاکید کرده بودند که کاندیداها باید حریم های اجتماعی را حفظ کنند و به گسل های اجتماعی دامن نزنند، اما متاسفانه دیدیم برخی از کاندیداها که ادعای ولایتمداری هم دارند و همچنین ادعا دارند که در کانون نیروهای ارزشی انقلاب هستند به این صحبت توجهی نکردند .

وی افزود: بعضی از کاندیداها با ادبیات سخیف و بی اطلاعی عرصه رقابت را باختند و روحانی یا جهانگیری توانستند در مناظره سربلند بیرون بیایند. مردم ما آگاه و روشن ضمیر هستند و براساس مناظرات بویژه مناظره آخر مسیر انتخابات همانطور که پیش بینی کرده بودیم به کلی تغییر یافت.

مسئول ستادهای اطلاع رسانی حسن روحانی در ارتباط با انتشار اسنادی توسط برخی رسانه ها نیز گفت: روحانی و جهانگیری در این مناظرات خویشتن داری کردند و مانند برخی کاندیداها از اطلاعاتشان اسم نبردند. آن کارخانه ای که آقای میرسلیم ذکر کرد را کدام نهاد گرفته است؟ پرونده آقای قالیباف را بهتر است از آقای احمدی نژاد پرسید.

وی ادامه داد: برخی از سرداران ما می توانند بگویند که در سال 84 چگونه ورق از حمایت اصولگرایان از قالیباف به سمت احمدی نژاد برگشت. روحانی سعی کرد حرمت نگه دارد و آن را نگوید اما به نظر می رسد که منبع این رسانه ها که افشاگری های تخریبی انجام می دهند با منبع آقای قالیباف یکی است. البته به نظر من جهانگیری و روحانی کار مدبرانه و عاقلانه ای کردند. درست است که حرف هایی توسط رقبا زده شده است که مستجب برخورد قضائی باشد اما پیشینیه دفاع مقدسی قالیباف مانع از این شد که دو کاندیدای ما با ایشان رفتاری مثل خودشان داشته باشند.

خانجانی با اشاره به اینکه زمان روحانی باقی مانده بود اما مجری به او می گفت که دیگر زمانی برای صحبت کردن ندارد افزود: من از آقای عسگری گله دارم ایشان انسان فهیمی است اما به نظر می رسد که کارگردانی برنامه های او را عده ای دیگر بر عهده دارند. می دیدیم زمانی که روحانی و جهانگیری صحبت می کنند دوربین روی دکور برنامه می رود و زمانی که دیگر کاندیداها به صحبت می پرداختند دوربین روی صورت آنها باقی می ماند. منظور این است که از همین کارگردانی و دوربین هم می توان متوجه شد که بی طرفی در این مناظرات وجود نداشته است.

مسئول ستادهای اطلاع رسانی حسن روحانی در پایان گفت: مردم با حضور خود در خیابان های سراسر کشور نشان دادند که نظرشان  چه کاندیدایی است و پیروز مناظرات را چه کسانی می بینند و بازنده مناظرات را چه کسانی می دانند.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار