مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اثر نامطلوب سایت بازیافت در نزدیکی دهکده ساحلی از جمع آوری این بخش و ساخت 400 واحد مسکن سبز و پارک 12 هکتاری در جنوب جزیره خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸ 20 May 2017
به گزارش تابناک کیش؛ جمع آوری سایت بازیافت، ساخت 400 واحد مسکن سبز و احداث پارک 12 هکتاری در جنوب جزیرهبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی اصغر مونسان در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از رفع مشکلات برق دهکده ساحلی خلیج فارس گفت: با توجه به اینکه مشکلات پروژه دهکده ساحلی بیش از 15 سال بود که ادامه داشت و با مشکلاتی که برای سهامداران ایجاد شده بود، این پروژه زمین گیر شده بود.

وی افزود: انتقال برق از نیروگاه شماره 1 به دهکده ساحلی بسیار سخت و پر هزینه بود لذا بسیار خوشحالم که تمهیدی که برای ساخت نیروگاه شماره 2 طی دو سال اخیر در نظر گرفته شد، به کار آمد و نشان داد که آینده نگری خوبی در سازمان انجام شده است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: نیروگاه شماره 2 برای تامین آب و برق مناطق جنوب و غرب جزیره در نظر گرفته شده است لذا استفاده از این بخش سبب شد که مسیر انتقال برق به دهکده ساحلی کاهش یابد و هزینه انتقال برق نیز کمتر شود و مشکلات مساله حل شد که از رفع این مشکلات بسیار خرسندیم.

مونسان تصریح کرد: ما در تولید برق هیچ مشکلی نداریم زیرا در نیروگاه شماره 2، امکان تولید 100 مگا وات برق و 18هزار متر مکعب آب وجود دارد البته در حال حاضر نیز آمادگی تولید 70 مگاوات برق را داریم که مشتری آن هنوز وجود ندارد لذا وقتی پروژه های جنوب و غرب جزیره افزایش یابند این نیروگاه نیز فعالیت خود را افزایش می دهد. 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اثر نامطلوب سایت بازیافت در نزدیکی دهکده ساحلی از جمع آوری این بخش و ساخت پارک 12 هکتاری در این نقطه خبر داد و گفت: سایت زباله که به شدت برای اهالی ناراحتی ایجاد کرده است، به زودی جمع آوری و تبدیل به یک پارک 12 هکتاری خواهد شد.

مونسان در خصوص اجرای مسکن سبز در جنوب جزیره گفت: پروژه مسکن سبز از 22 اسفند سال 95  آغاز شده و سرعت بسیار خوبی دارد لذا امید داریم که ظرف دو ماه آینده 400 واحد این بخش آماده تحویل شود.

وی از رفع مشکل پروژه های بلاتکلیف خبر داد و اظهار کرد:  امروز ما پروژه معطل نداریم به جز مواردی که پرونده در دادگاه دارند و منتظر صدور احکام هستند. 

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود:  یکی از بزرگترین پروژه های معطل در کیش، «گل شرق» بود که 14 سال است که این پروژه بلاتکلیف مانده بود اما امروز  بیش از 200 هکتار از این اراضی آزاد شده و به زودی پروژه ای جایگزین تعریف خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار