جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه‌ای در واکنش به سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا در ریاض، متهم شدن این جنبش به "تروریستی" بودن را محکوم کرد و این اقدام را تلاشی برای نادیده گرفتن حق مقاومت ملت فلسطین دانست.
کد خبر: ۴۲۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 22 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایسنا متن کامل این بیانیه بدین شرح است: 
 
«ما در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) ادعاهای بی پایه و اساس دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در حضور پادشاهان و سران کشورهای عربی و اسلامی را که در جریان آن، نام این جنبش را در فهرست خود برای سازمان‌های تروریستی گنجاند و حق ملت فلسطین در مقاومت را که حقی مشروع و مقدس به منظور آزاد سازی سرزمین و مقدسات است، نادیده گرفت، محکوم می‌کنیم. 
 
ما همچنین اظهارات مغرضانه ترامپ درباره ادیان را که در جریان آن به درستی عربستان سعودی و اسلام را به هم مرتبط دانست، اما در مقابل، سفر خود به قدس را هم به دین یهود پیوند زد، محکوم می‌کنیم و آن را مسأله‌ای بسیار خطرناک می‌دانیم که نه ترامپ و نه هیچ کس دیگر چنین حقی ندارند. هیچ کسی جز صاحبان اصلی عرب و مسلمان سرزمین فلسطین، حقی در این سرزمین ندارند. 
 
پیامی که ترامپ با خود به منطقه عربی آورده است، پیامی شوم بوده که از طریق آن به عمد مفاهیم و ارزش‌ها با هم خلط شده است و هدف از این پیام، ایجاد شکاف در داخل امت اسلامی است؛ به ویژه که وی جنایت‌های رژیم صهیونیستی مانند کشتار زنان، کودکان و تخریب منازل بر سر صاحبان آنها را نادیده گرفت. 
 
این پیام، خصمانه و جانبداری از دشمن صهیونیستی و تجاوزی آشکار علیه مقدسات اسلامی و مسیحی است و این مساله ایجاب می‌کند که همه ما عرب‌ها و مسلمانان هوشیار باشیم و در صفی یکپارچه در برابر این تهاجم و تروریسم جدیدی که دولت آمریکا به ریاست ترامپ می‌خواهد با هدف باج‌گیری سیاسی، اقتصادی و مالی به جهان عرب و اسلام تحمیل کند، ایستادگی کنیم. 
 
جنبش مقاومت اسلامی (حماس)» 
 
در همین حال، مشیر مصری، یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی تأکید کرد که استفاده دونالد ترامپ از لفظ «تروریستی» علیه حماس در جریان سخنرانی اخیر نشانگر جانبداری وی از رژیم صهیونیستی در برابر طرف قربانی فلسطینی است. 
 
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی خاطرنشان کرد: تروریستی خطاب کردن حماس توسط ترامپ جانبداری و پشتیبانی کاخ سفید از رژیم صهیونیستی و همسویی آن با سیاست‌‌های جنایتکارانه تل‌‌‌‌آویو علیه ملت فلسطین است. 
 
مصری اظهار کرد: بهتر بود ترامپ از سیاست یک بام و دو هوا دست برداشته و از فلسطینیان قربانی جنایت‌های رژیم صهیونیستی حمایت کند. این اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا نشانه دیگری از این واقعیت است که دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی دو روی یک سکه هستند. 
 
این رهبر حماس تصریح کرد: سیاست‌های آمریکا نخواهد توانست واقعیت‌های تاریخی را تغییر دهد و اشغالگری را به ملت ما تحمیل کند. 
 
وی افزود با وجود این که این اظهارات در حضور سران و مقامات کشورهای عربی بیان شد، اما حماس در کنار تمامی آزادگان جهان به مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد و با حمایت ملت فلسطین همچنان از سرزمین فلسطین و اصول ملی دفاع خواهد کرد و راه مقاومت را ادامه خواهد داد.





۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار