کری به دولت ترامپ هشدار داده باید پیامدهای تحریم های بیشتر علیه ایران و تقابل بدون گفت و گو با این کشور را در نظر بگیرد و در عین حال تاکید کرده دولت ایالات متحده ابزارهای زیادی برای اعمال فشار علیه ایران دارد.
کد خبر: ۴۲۹۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 25 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از وبسایت هیل در حالی که قرار است از امروز (پنج شنبه) طرح افزایش تحریم های ایران به بهانه فعالیت های موشکی، ادعای حمایت ایران از تروریسم و مسایل حقوق بشری در سنای آمریکا بررسی شود، جان کری وزیر امور خارجه سابق آمریکا نسبت به این اقدام هشدار داده است.

همزمان با  بررسی طرح افزایش تحریم های ایران در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، کری به این کمیته هشدار داده تصویب تحریم های بیشتر علیه ایران ممکن است ناقض برجام باشد.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قرار بود ماه پیش این طرح را بررسی و به صحن سنا بیاورد اما در اوایل ماه آوریل گذشته "باب کورکر" رییس جمهوریخواه این کمیته اعلام کرد به توصیه اتحادیه اروپا و به دلیل ملاحظه انتخابات ریاست جمهوری ایران، این کمیته تصمیم گرفت بررسی و تصویب این طرح را به بعد از انتخابات ایران موکول کند.

بر اساس پیش نویس طرحی که در دست بررسی است قرار است دولت آمریکا ظرف مدت 90 روز تحریم هایی را علیه افراد و نهادهای فعال در توسعه برنامه های موشکی ایران تصویب کند. 

همچنین بر اساس این طرح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور مستقیم تحت تحریم قرار خواهد گرفت. آمریکا پیشتر در سال 2007 نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحت تحریم قرار داده است.

جان کری روز چهارشنبه با انتشار مجموعه توییت هایی سکوت چند ماهه خود را شکست و به بررسی تصویب تحریم های جدید در سنا علیه ایران انتقاد کرد و نوشت:" دوستان و همکاران سابق من، اکنون زمان رفتار محتاطانه است.. الان وقت یک طرح جدید تحریمی علیه ایران نیست. "

به نوشته کری؛ بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ایران، امکان سوءتعبیر از اقدام کنگره وجود دارد. 

کری به دولت ترامپ هشدار داده باید پیامدهای تحریم های بیشتر علیه ایران و تقابل بدون گفت و گو با این کشور را در نظر بگیرد و در عین حال تاکید کرده دولت ایالات متحده ابزارهای زیادی برای اعمال فشار علیه ایران دارد.

آغاز بررسی طرح تحریم های بیشتر ایران در سنای آمریکا / هشدار جان کری

گفتنی است غالب سناتورهای جموریخواه و دموکرات کنگره از بررسی و تصویب این طرح حمایت کرده اند و احتمال زیادی وجود دارد که در صورت آمدن این طرح به صحن برای رای گیری نهایی، سناتورها به صورت دو حزبی به تصویب آن رای دهند.

جمهوری اسلامی ایران بابت تصویب تحریم های بیشتر به آمریکا هشدار داده و این اقدام را نقض صریح برجام خوانده است.





۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار