کشتی دنا به دلیل سهل‌انگاری خدمه این کشتی در اسکله بندر تجاری کیش غرق شد.
کد خبر: ۴۴۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 18 June 2017
به گزارش تابناک : کشتی مسافربری دنا که در اسکله 16 بندر تجاری کیش پهلوگرفته بود به دلیل سهل‌انگاری خدمه کشتی و بازماندن دریچه مجاور اگزوز سمت چپ و شدت آب‌گرفتگی غرق شد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: پس‌ازاین که ساعت 6 صبح امروز خدمه کشتی تجاری دنا، متوجه عدم تعادل این کشتی و ورود آب در قسمت خن و فضای داخلی کشتی شدند به مسئولان بندرگاه اطلاع دادند.

موسوی افزود: باوجوداینکه ما به‌سرعت در محل حاضر شدیم و برای خارج کردن آب از کشتی تلاش فراوانی شد، شدت آب‌گرفتگی به‌اندازه‌ای بود که درنهایت کشتی کاملاً در آب فرورفت.

وی  با اشاره به اینکه در این حادثه هیچ‌یک از 8 خدمه حاضر در کشتی آسیب ندیدند، بیان کرد: پس از بررسی تیم غواصی مشخص شد که دریچه مجاور اگزوز سمت چپ به دلیل بی‌توجهی خدمه کشتی بازمانده و در طول شب آب به‌شدت وارد کشتی شده است. البته خوشبختانه به دلیل اینکه بدنه کشتی بسیار سالم بوده و هیچ‌گونه پارگی و یا شکستگی وجود نداشته است می‌توان به‌سرعت مشکل را برطرف کرده و کشتی را دوباره بر سطح آب غوطه‌ور کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش تصریح کرد: در حال حاضر دو تیم غواصی بررسی‌های لازم را انجام داده و تلاش می‌کنند تا با استقرار پمپ‌های قوی آب را از درون کشتی تخلیه کنند تا دوباره کشتی بر سطح آب غوطه‌ور شود.

موسوی افزود: با تلاش بی‌وقفه گروه سرعت عملیات پیش‌بینی می‌شود که کشتی دنا تا عصر امروز دوباره بر سطح آب شناور شده و روند تعمیر آسیب‌دیدگی‌ها آغاز شود.

وی با بیان اینکه کشتی مسافربری دنا یکی از کشتی‌های ایمن و باکیفیت جزیره کیش است که با ظرفیت 230 مسافر در مسیر جزیره کیش تا بندر چارک تردد می‌کند، عنوان کرد: این کشتی از پوشش بیمه‌ای مناسبی برخوردار است و پس از بررسی دقیق میزان خسارات و تعمیر سریع بخش‌های آسیب‌دیده  این کشتی به‌زودی فعالیت مجدد خود را از سر خواهد گرفت.

موسوی گفت: طبق بررسی‌های اولیه تنها ژنراتورها و سیستم سرمایشی و گرمایشی کشتی آسیب‌دیده‌اند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار