شورای اروپا اعلام کرد، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه شبه جزیره کریمه را که جمعه هفته جاری منقضی می‌شود برای مدت یک سال دیگر تمدید کردند.
کد خبر: ۴۴۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸ 19 June 2017
به گزارش نابناک : آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر پس از متهم کردن روسیه به مداخله در درگیری‌های شرق اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خودش در سال ۲۰۱۴ چند دور تحریم را علیه روسیه اعمال کردند اما مسکو مکررا مداخله در درگیری‌های شرق اوکراین را رد کرده است.

در همه پرسی که روسیه برای الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خودش برگزار کرد بالغ بر ۹۰ درصد به این الحاق رای مثبت دادند اما واشنگتن، بروکسل و اوکراین اعلام کردند که این نتیجه را به رسمیت نمی‌شناسند. روسیه گفته که مردم شبه جزیره کریمه در یک رای گیری دموکراتیک و با مطابقت کامل با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل انتخابشان را انجام دادند.

شورای اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۷ این شورا تحریم‌های اعمال شده در پاسخ به الحاق غیرقانونی شبه جزیره کریمه و سواستوپل توسط روسیه را تا ۲۳ ژوئن ۲۰۱۸ تمدید کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه ای با الیور استون، کارگردان آمریکایی عنوان کرد روسیه در صورت تهدید شدن کریمه با همه ابزارهای موجود از آن دفاع خواهد کرد.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار